شهرداری اصفهان بر روی منطقه زینبیه حساسیت های خاصی دارد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

شهرداری اصفهان بر روی منطقه زینبیه حساسیت های خاصی دارد

شهردار اصفهان گفت: مراقب باشیم طرح توسعه امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (علیهاالسلام) اصفهان به سرنوشت پروژه‌های بزرگ نیمه تمام شهر دچار نشود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، قدرت الله نوروزی در جلسه بررسی پیشرفت پروژه طرح توسعه امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (علیهاالسلام) اصفهان اظهارکرد: متاسفانه هیچ کدام از طرح های بزرگ اصفهان به پایان نرسیده است، به عنوان مثال ساختمان جهان نما که از سال ۷۵ شروع شده، پس از ۲۲ سال هنوز بی جان است و مصلای بزرگ اصفهان نیز پس از گذشت سال ها هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: طولانی شدن روند اجرای پروژه احیاء میدان امام علی (علیه السلام) تجربه تلخی بر جا گذاشته است، میدانی که روزی مرکز مهم اقتصادی شهر به شمار می رفت، به دلیل نبود مطالعات واقع بینانه و درست نبودن اساس کار امروزه به مرکز رکود و نارضایتی تبدیل شده و منفعت چندانی در آن دیده نمی شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: سالن اجلاس قرار بود ظرف یک سال و نیم احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، اما همچنان نیمه تمام است؛ در این پروژه بدون بررسی مناسب، بخش بزرگ هتل و تجاری به بخش خصوصی واگذار شده و به همین دلیل تاکنون فقط شش درصد پیشرفت داشته است.

قدرت الله نوروزی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم طرح توسعه حرم حضرت زینب (علیهاالسلام) به سرنوشت پروژه‌های بزرگ نیمه تمام شهر دچار نشود، تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد آن قسمت از این پروژه که در حوزه اختیاراتش است را با سرعت پیش ببرد، البته مدیریت آستان این امامزاده عظیم الشان نیز باید با سرعت بیشتری فعالیت کند.

وی ادامه داد: برای بهره برداری از این پروژه باید زمینه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم کرد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: شهرداری اصفهان بر روی منطقه زینبیه حساسیت های خاصی دارد، زیرا اعتقاد داریم هر چه حاشیه های شهر را به سمت آبادانی ببریم، امنیت شهر از جهات مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تامین می شود.

قدرت الله نوروزی تاکید کرد: باید به داد مناطق محروم برسیم، زیرا نجات اصفهان در گرو رسیدگی به مناطق محروم است در این راستا طرح ساماندهی اطراف حرم حضرت زینب (علیهاالسلام) می تواند منشأ خوبی برای توسعه معابر اصلی، رونق اقتصادی و احیاء بافت ناکارآمد شهری منطقه ۱۴ باشد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ساماندهی اطراف حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر، احداث رینگ چهارم ترافیکی و احیاء بافت فرسوده، تحول عظیمی در منطقه زینبیه حاصل خواهد شد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: پروژه های شهری پس از آغاز باید با سرعت پیش رود و زخمی باقی نماند، چرا که طرح های رها شده یأس و ناامیدی را در جامعه افزایش می‌دهد.

قدرت الله نوروزی بر لزوم تشکیل کمیته مشترک بین شهرداری و مدیریت آستان مقدس تاکید کرد و ادامه داد: لازم است کمیته ای تشکیل و هر ماه پیشرفت کار و موانع احتمالی بر سر راه این پروژه رصد شود و تا یک هفته آینده مدیریت آستان برنامه های خود را اعلام کند تا در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا