همراه بانک های جعلی تهدیدی برای کاربران گوشی های هوشمند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

همراه بانک های جعلی تهدیدی برای کاربران گوشی های هوشمند

پلیس فتای استان در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب با استفاده از همراه بانک های جعلی به شهروندان هشدار داد و از آنها خواست تا توصیه های پلیس را به منظور جلوگیری از کلاهبرداری سودجویان جدی بگیرند.

از آنجایی‌که کسب منافع مالی از مهم‌ترین اهداف سودجویان سایبری می‌باشد لذا، طراحی اپلیکیشن‌های جعلی همراه بانک، بیش‌ از پیش صورت گرفته و با ارسال پیغام‌هایی مبنی بر به‌ روزرسانی حساب بانکی، افزودن قابلیت‌های دریافت و پرداخت به اپلیکیشن‌ها، سازگار بودن نسخه جدید با برخی دیگر از برنامه‌ها و‌… به دنبال جلب اعتماد کاربران و در نهایت سرقت رمزهای عبور و اطلاعات بانکی آنان می باشند.

توصیه های امنیتی پلیس فتا استان اصفهان در خصوص استفاده از همراه بانک:

۱-نرم افزار همراه بانک را از روی سایت اختصاصی بانک مربوطه دریافت کنید و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف ارائه‌شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشد خودداری کنید.

۲- به هیچ وجه رمزهای مربوطه شامل: رمز حساب، رمز اول و دوم کارت و رمز ورود به نرم افزار همراه بانک را در اختیار دیگران قرار ندهید و آنها را در فواصل زمانی تغییر دهید.

۳-در صورت مفقود شدن یا سرقت گوشی و یا سیم کارت تلفن همراه، بلافاصله رمز حساب و رمز دوم کارت خود را تغییر دهید.

۴-برای افزایش ضریب امنیت و کارایی سیستم، به صورت دوره‌ای از طریق گزینه بازگشت به تنظیم اولیه، تنظیم برنامه را به حالت اولیه بازگردانید.

۵- پیامهای دریافتی از این سیستم که در منوی صندوق پیام‌های برنامه قرار می گیرند را پس از خواندن، حذف کنید.

۶-پیش از واگذاری گوشی تلفن همراه خود ابتدا گزینه بازگشت به تنظیم های اولیه را انتخاب و برنامه را از روی گوشی حذف کنید.

۷-پیش از واگذاری سیم کارت، چنانچه سیم کارت دیگری را جایگزین نمی‌ کنید لازم است حساب‌ها و سرویس‌های یکطرفه درخواستی خود را حذف کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا