چشم انداز تولید محصول ۱۰ برابر ظرفیت فعلی

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان عنوان کرد :  چشم انداز تولید محصول ۱۰ برابر ظرفیت فعلی

استفاده بهینه از انرژی و ممانعت از هدر رفتن آن در شرایط فعلی کشور اهمیت بسزایی دارد لذا اتخاذ سیاست ها و روش هایی به منظور صرفه جویی مانند عایق کاری و … نیاز است سرلوحه فعالیت ها به ویژه در عرصه ساخت و ساز قرار گیرد زیرا دوام انرژی ادامه حیات نسل های مختلف بشر را تضمین می نماید.

در این راستا تولید محصولات کیفی و معرفی به بازارهای هدف اقدامی شاخص به شمار می رود .بدین منظور شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان با بهره گیری از دانش بومی و تولید محصولی استراتژیک تحت عنوان پشم معدنی با قابلیت و ضخامت های مختلف و متفاوت ، در زمینه کاهش مصرف انرژی نقش موثری داشته است . در خصوص کم و کیف این محصول گفتگویی با مهندس علیرضا بختیاری مدیرعامل این شرکت انجام داده ایم که در پی می آید :

مهندس بختیاری گفت : پشم معدنی تولید شده توسط این شرکت با قابلیت تولید در ضخامت ها و دانسیته های مختلف و مطابق با نیاز مشتری است اما به طور خاص بیشترین مصارف با ضخامت ۵۰mm و دانسیته ۸۰ kh/m3 می باشد. دیوارهای LPMW دارای ضریب هدایت حرارتی پایین ( W/M.k034/0 ) است به نحوی که محیط داخل ساختمان در زمستان گرم و در تابستان خنک و مطبوع می باشد.

وی افزود : تبادل حرارتی در این نوع دیوارها به حداقل رسیده و بالطبع هزینه مصرف انرژی به شدت کاهش می یابد. در واقع منازل و ساختمان هایی که مبحث عایق کاری یا پشم های معدنی این شرکت در آنها رعایت شده باشد ، دارای حداقل مصرف انرژی سرمایشی و گرمایشی هستند که این موضوع می تواند به اقتصاد خانواده و در نهایت به کاهش مصرف انرژی درکشور کمک نماید.

مزایای محصول پشم معدنی

مدیرعامل شرکت تارابگین ادامه داد : این دیوارها به طور معمول ۸۰ درصد شدت صوت را نیز جذب می کنند ، بنابراین داخل ساختمان آرامش کامل وجود دارد و، ورود سروصدا از بیرون به داخل ساختمان به حداقل می رسد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : عملیات نصب این دیوارها با سرعت قابل توجهی انجام می شود. به شکلی که با یک اکیپ سه نفره می توان روزانه ۷۰ متر مربع را در ساختمان اجرا و نصب نمود. دیوارهای مذکور به دلیل استفاده از پشم معدنی ضد آتش نیز هستند و در صورت حادثه، سرایت آتش به واحدهای مجاور به حداقل می رسد .

مهندس بختیاری با اشاره به اینکه ضایعات و نخاله دراین نوع دیوارها درحد صفر است بیان کرد :

سبک سازی در ساختمان در این نوع دیوارها رعایت شده است به طوری که هرمتر مربع این دیوارها بدون اندود (گچ یا سیمان ) حدود ۱۲ کیلوگرم بر مترمربع است و مقاومت در برابر زلزله ، تخریب و ترمیم آسان ، قابلیت جابجایی، عدم استفاده از مواد آلاینده زیست محیطی ،هزینه کمتر در طراحی فوندانسیون ساختمان و …از ویژگی های این نوع دیوار به شمار می رود.

پشم معدنی موجود دراین دیوارها در شرکت تارابگین تولید می گردد و ملزومات دیگر شامل مقاطعی مثل رانر و استاد و مش رابیتس نیز با کیفیت مناسب در داخل کشور در حال تولید می باشد.

چشم انداز تولید محصول ۱۰ برابر ظرفیت فعلی

وی گفت : شرکت تارابگین قابلیت تولید سالیانه یک میلیون متر مربع از این دیوارها را در شرایط کنونی دارد و با برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده تولید حداقل ۱۰ برابر ظرفیت فعلی را به عنوان چشم انداز این محصول پیش بینی نموده است.

مدیرعامل شرکت تارابگین گفت : این محصول در تمامی مناطق سردسیر و گرمسیر یا مناطق دارای رطوبت بالا مثل سواحل دریا قابلیت اجرا داشته و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. همچنین باتوجه به رشد تکنولوژی در صنعت ساختمان ،سرعت اجرا ، سبک سازی و افزایش قیمت حامل های انرژی که هر روز با آن مواجه هستیم ،پیش بینی می شود این محصول جایگزین بسیار مناسبی برای موارد مشابه باشد .

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا