هوای اصفهان ناسالم شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

هوای اصفهان ناسالم شد

کیفیت هوای اصفهان روز سه شنبه ۳۰ مرداد ۹۷ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه های مراقبت دائم و طبق اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان از ۲۴ ساعت گذشته تا صبح سه شنبه عدد ۱۱۷ (AQI) را نشان می دهد.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲٫۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
بر این اساس غلظت آلاینده ها امروز در ایستگاه میدان احمد آباد ۱۳۶، بزرگراه خرازی ۱۲۸، خیابان دانشگاه ۱۲۵، خیابان رودکی ۱۱۷، چهارباغ خواجو ۱۱۶ و خیابان پروین ۱۰۹ (AQI) اعلام شده است.
کیفیت هوا در مبارکه ۱۰۴، کاشان ۱۰۳ و نجف آباد ۱۰۷ (AQI) و ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است.
همچنین کارشناس هواشناسی استان اصفهان وقوع گرد و خاک محلی را از روز دوشنبه این هفته از عوامل افزایش شاخص های آلایندگی و ناسالم شدن هوای کلانشهر اصفهان عنوان کرد.
حجت الله علی عسگریان به ایرنا گفت: مبداء این گرد و خاک از سمت شمال به ویژه سمنان است که مناطق شرقی و شمالی استان اصفهان را در برگرفته و به مناطق مرکزی نیز رسیده است.
وی با بیان اینکه وزش باد در ایجاد گرد و خاک محلی موثر بوده است، تصریح کرد: این پدیده رو به بهبود است و مقدار گرد و خاک کاهش می یابد.

دکمه بازگشت به بالا