توزیع سرانه فضای سبز تبریز به ۱۵٫۵ متر رسید/۸۰۰ میلیارد ریال برای نگهداری پارک‌های تبریز هزینه می‌شود

ارک خبر- مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری تبریز گفت: طبق سرشماری به عمل آمده با احتساب پارک‌های محله‌ای و منطقه‌ای، سرانه فضای سبز تبریز به ۱۵٫۵ متر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی مدبر در جریان بازدید از تفرجگاه عینالی با بیان اینکه پارک‌های تحت تملک ارگان‌های مختلف، پادگان‌ها و کارخانجات و بیمارستان‌های تبریز در محاسبه سرانه فضای سبز تبریز لحاظ شده است، اظهار داشت: توسعه فضای سبز تبریز در نقاط مختلف شهر یکسان نیست و در برخی مناطق به ۴۰ متر می‌رسد و در برخی دیگر ۸ متر است، می‌خواهیم تا پایان سال، توسعه فضای سبز به سمت محلات کم برخوردار سوق پیدا کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری تبریز همچنین متذکر شد: با توجه به اینکه شهر تبریز دارای آب و هوای کوهستانی است، می‌توان روند توسعه فضای سبز را منطبق با استاندارد و منطقی دانست.

مدبر تصریح کرد: برای نگهداری پارک‌ها و فضای سبز تبریز حدود ۸۰ میلیارد تومان در قالب قراردادهای پیمانکاری سالانه هزینه می‌شود و برای کاهش این مبلغ و خودکفایی پارک‌های تبریز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: انبوه‌کاری در حریم شهری تبریز بالای هزار متر است و برنامه‌ریزی افزایش این میزان با در نظر گرفتن مدیریت آب شهری صورت گرفته است.

مدبر با اعلام اینکه ۲۵۰ پارک در داخل و حریم شهر تبریز وجود دارد و مساحت کلی آنها به هزار هکتار می‌رسد، عنوان کرد: پارک‌های منطقه‌ای کوهستانی مانند عباس میرزا، تپه‌های رشدیه و باغمیشه، یادگار امام (ره)، ائل باغی و عینالی را شامل می‌شود و نشانگر این است که الگوی کشت نیز با اقلیم آب و هوایی تبریز متناسب است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا