راه امام (ره) می تواند ناجی کشور باشد

ارک خبر- رییس جمهوری سراسر وجود و کلام امام راحل را امید به آینده عنوان کرد و گفت: راه ایشان امروز می تواند ناجی کشور باشد، همه باید به هم یاری برسانیم و تنها گذاشتن دولت و در این فکر بودن که کسی می تواند حساب خود را از حساب دولت جدا کند، اشتباهی نابخشودنی است.
راه امام (ره) می تواند ناجی کشور باشد
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و هیات وزیران امروز – شنبه – در دومین روز از هفته دولت با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.
رییس جمهوری در این مراسم اظهارداشت: در شرایط فعلی کشور، منطقه و جهان ضروری است بار دیگر کلام، راه و سیره ایشان را بازخوانی کنیم.
روحانی ادامه داد: امام بزرگوارمان راه و سیره امید را به همه ما آموخت و سراسر وجود و کلامش امید به آینده بود.
وی تاکید کرد: اگر این روحیه امیدوارانه ایشان وجود نداشت، نمی توانست با یاران اندکی نهضت بزرگ و عظیمی را آغاز کند.
وی یادآور شد: اگر امام خمینی (ره ) امیدوار نبود، نمی توانست ۱۰ ماه حبس و حصر را با کمال نشاط و سر زندگی طی و ۱۴ سال تبعید را تحمل کند.
رییس دولت دوازدهم افزود: اگر او امیدوار نبود، نمی توانست انقلاب را از معبرهای خطرناک بویژه در سال های اولیه عبور دهد و تجاوز متجاوزین از سرزمین ما دفع و رفع کند و بتواند همانگونه که انقلاب را رهبری کرد برای نظام هم معماری بزرگ باشد.
رییس جمهوری ادامه داد: در سایه حُسن ظن به خداوند و مردم توانست همواره امیدوارانه حرکت کند و در سایه حُسن ظن به رحمت خداوند و نصرت خداوند و حُسن ظن به این که هیچگاه نباید از رحمت او مایوس بود، همواره این سیره را در مسیر و راهش قرار داد.
روحانی همچنین گفت: از طرف دیگر باور ایشان به خدمت مردم و ایمان به توانمندی ملت بزرگ ایران و حُسن ظن به ملت بود و در همه مشکلات و سختی ها بعد از خداوند، دست ایشان به سوی ملت خودش دراز بود و از مردم استمداد می خواست و بار سنگین ادامه راه انقلاب را به دوش کشند.
وی تصریح کرد: او می دانست ملت بزرگ ایران با فرهنگ کهن، ایمان به خدا و روحیه ایثار می توانند به خوبی از همه مشکلات عبور کنند و او هیچگاه نگفت همه با من، او همیشه گفت همه با هم.
رییس جمهوری اظهار داشت: او خواست تا همه اقشار، اقوام و افکار و سلایق در کنار هم باشند و همه جمعیت ها و نهادها در کنار یکدیگر و همه مردم برای رسیدن به اهداف بلندشان در کنار یکدیگر قرار گیرند.
روحانی خاطرنشان کرد: امروز یکی از روزهای مشکل و سخت کشور عزیز ایران در برابر توطئه دشمنان و بیگانگان است اما راه امام خمینی (ره) می تواند منجی کشور و مردم باشد.
وی افزود: همانطور که تکیه امام راحل به مردم بود، تکیه خلف صالح او، رهبر معظم انقلاب هم بر مردم است و امروز روزی نیست که بخواهیم باری که به دوش داریم را به دوش دیگری بیافکنیم.
رییس قوه مجریه تاکید کرد: همه باید به هم یاری برسانیم و تنها گذاشتن دولت و در این فکر بودن که کسی می تواند حساب خود را از حساب دولت جدا کند، اشتباهی نابخشودنی است.
روحانی گفت: نهاد روحانیت و دین و نهاد دولت در کنار یکدیگر هستند و حاکمیت، دولت و نظام نمی توانند از هم فاصله داشته باشند.
وی ادامه داد: فقاهت و ولایت، حوزه های علمیه و روحانیت از آغاز انقلاب در کنار دولت بودند و دولت نیز در راه ارشادات آنها حرکت کرده است.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هیچ کس نمی تواند به دریا قدم بگذارد و انتظار داشته باشد که پای وی خیس نشود یا بدتر، پایش را در دریا بگذارد و نسبت به خیس شدن پای خود منکر شود.
روحانی افزود: همه با هم هستیم و آرمان های بزرگ انقلاب هدف همه ما است، رفع مشکلات و توطئه بیگانگان با ایستادگی و استقامت وظیفه همه ما است.
وی تصریح کرد: بی تردید با وحدت، اتحاد و یکپارچگی می توانیم به خوبی از مشکلات عبور کنیم و در هفته دولت انتظار من از همه دولتمردان آن است که تلاش و زحمات یک سال گذشته را برای مردم تشریح کنند و پروژه هایی که در این هفته افتتاح می شود، برای آنان تبیین کنند.
رییس دولت دوازدهم یادآور شد: ما به درد و رنج مشکلات مردم واقفیم و همه تلاش ما برای آن است که مشکلات را بکاهیم و تردیدی در پیروزی نهایی ملت در برابر دشمنان نداریم.
روحانی تاکید کرد: با وحدت، اتحاد و استقامت توانستیم تلاش لابی های صهیونیستی را در سالن های مجلس سنا و نمایندگان آمریکا و همچنین توطئه های واشنگتن را در شورای امنیت سازمان ملل خنثی کنیم و اتهامات آنها را در افکار عمومی جهانی بزداییم.
وی ادامه داد: این ملت، همان ملت است و خواهد توانست از همه مشکلات سرافرازانه عبور کند و امروز با امام خود عهد می بندیم، او مردم سالاری دینی را به ما یاد داد و گفت در برابر مردم که ولی نعمت شما هستند، خدمتگزار باشیم.
رییس جمهوری اظهارداشت: بار دیگر با امام و آرمانهایش عهد می بندیم که برای خدمت به مردم کمربندهای خود را مستحکم تر ببندیم و مطمئن هستیم، خداوند هم یار و ناصر این ملت بزرگ خواهد بود.
روحانی همچنین گفت: در اولین روز کاری هفته دولت در کنار تربت امام راحل بار دیگر به آرمان های انقلاب اسلامی، سیره و راه ایشان بیعت می کنیم و خوشحالیم که امسال هفته دولت بین دو عید بزرگ قربان و غدیر واقع شده است.
وی افزود: عید ایثار و فداکاری، از خود گذشتن و عید ولایت، ولایتی که مولای ما امیرالمومنین (ع) هیچگاه پیشوایی خلق را بدون خواست مردم آغاز نکرد و از راه حق منحرف نشد.
رییس جمهوری ادامه داد: در بین دو عید بزرگ، دومین سال دولت دوازدهم را آغاز می کنیم و امیدواریم بتوانیم پیرو راه و سیره امام عزیز و بزرگوارمان باشیم.
روحانی همچنین یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و شهدای بزرگ مطهری و بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی که جای همه آنها در این روزها خالی است را گرامیداشت و گفت: آنها نیستند اما فرزندان و شاگردان آنان بی تردید بار سنگین مسئولیت را امروز به دوش خواهند کشید.
وی در ادامه درود، سلام و صلوات به روح بلند امام راحل و شهدای گرامی و خاندانشان فرستاد و برای همه شاگردان و یاران امام و سید حسن خمینی آرزوی توفیق کرد.
رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که راه امام (ره) را همواره زنده و مستمر باقی نگهداریم.

دکمه بازگشت به بالا