۳۶۰۰ واحد مسکونی هدیه دولت به مددجویان آذربایجان شرقی است

ارک خبر- مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در زمان خدمت دولت تدبیر و امید ۶۳ هزار واحد مسکونی در کشور تحویل مددجویان بهزیستی داده شد، گفت: سهم آذربایجان شرقی از این تعداد ۳۶۰۰ واحد بود .
۳۶۰۰ واحد مسکونی هدیه دولت به مددجویان آذربایجان شرقی است
به گزارش ایرنا، محسن ارشد زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۵۹۳ طرح بهزیستی با اعتبار هزینه شده ۱۱۸۶ میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی بهره برداری شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم از خدمات بهزیستی در استان بهره مندند، گفت: ۱۶۰ هزار نفر معلول، ۱۵ هزار نفر سالمند و ۴۵۰۰ نفر بیمار روانی از جمله اقشاری هستند که از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار و کودکان در معرض خطر از دیگر قشرهای مشمول خدمات بهزیستی هستند، خاطرنشان کرد: پوشش خدمات اجتماعی سازمان بهزیستی به ویژه در بخش پیشگیری شامل کل جامعه است.
وی برنامه پیشگیری از معلولیت ها، طرح غربالگری تنبلی چشم و شنوایی
را از جمله خدمات عمومی بهزیستی عنوان کرد و گفت: ۹۹ درصد جامعه هدف استان در قالب طرح سنجش شنوایی و ۹۰ درصد در قالب طرح تنبلی چشم بررسی شدند.
ارشد زاده با اشاره به اینکه بر اساس پایش سه سال پیش وزارت بهداشت، ۲۶ درصد جمعیت کشور دارای مشکلات روحی و روانی هستند، گفت: حدود ۹ هزار بیمار روانی مزمن در استان آذربایجان شرقی وجود دارد .
وی با اشاره به فعالیت ۶ مرکز نگهداری شبانه روزی و یک مرکز روزانه در استان ، گفت: ۵۰۰ نفر در مراکز شبانه نگهداری می شوند.
ارشد زاده از فعالیت ۱۶ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبرداد و گفت: مرکز ورزقان هم نیمه دوم امسال فعالیت خود را آغاز می کند.
وی با اعلام اینکه سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۱۱ تماس مرتبط با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گرفته شده است، گفت: در سال جاری این تماس ها به ۱۱ هزار و ۲۴۰ رسیده است.
وی مداخله در بحران ها، بازپروری دختران فراری و سازش طلاق را از خدمات اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: ۴۷ درصد اختلافات زناشویی با مداخله کارشناسان به سازش کشیده شده است.
به گزارش ایرنا امروز به صورت همزمان و از طریق تماس ویدئویی و با حضور سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ۱۵۷۳ واحد مسکونی در سراسر کشور تحویل مددجویان بهزیستی شد که ۲۱ واحد مربوط به آذربایجان شرقی بود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا