سهم ۳۴۳ میلیارد تومانی آذربایجان شرقی از وام مناطق روستایی ومحروم

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی گفت: سهم استان آذربایجان شرقی از وام شش درصدی مناطق روستایی و محروم ۳۴۳ میلیارد تومان است که در پی جذب تمامی این مبلغ هستیم.مجید خدابخش در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی شهرستان چاراویماق به خبرنگار مهر گفت: ایجاد شهرک های صنعتی از طریق جذب سرمایه گذار برای احداث این واحدها در شهرستان چاراویماق باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری به خصوص در صنایع مرتبط با مواد غذایی و دامی و احداث کارخانه هایی که مواد اولیه آن ها در منطقه وجود دارد، توجیه اقتصادی بسیار خوبی خواهد داشت.

خدابخش در خصوص کارخانه گچ آلتون سفید شهرستان که از سال ۹۳ روند اجرایی آن آغاز شده است، اظهار داشت: ارائه تسهیلات به این واحد تصویب شده اما گرفتاری یکسری بوکراسی های اداری شده است که به طور یقین مشکل این واحد با مدیران صنعت استان در میان گذاشته شده و برای حل مشکل آن تصمیم هایی گرفته می شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با راه اندازی این واحد برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره ای به اختصاص یافتن وام شش درصدی برای مناطق روستایی و محروم اظهار داشت: سهم استان از این وام، ۳۴۳ میلیارد تومان خواهد بود که تلاش می کنیم تا این اعتبار را جذب کنیم و پیگیری ها در این رابطه ادامه دارد.

گفتنی است خدابخش در جریان بازدید از این شهرستان، از ساختمان نیمه کاره ایست بازرسی پیامبر اعظم (ص) چاراویماق نیز بازدید کرد. همچنین حضور در مزار شهدا و دیدار با خانواده شهیدان حافظ علی فریادی و تراب نجف زاده از دیگر برنامه های استاندار آذربایجان شرقی در این سفر نیم روزه بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا