قصری در دل شهر‌ زیبای نطنز

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

قصری در دل شهر‌ زیبای نطنز

نطنز باغ شهری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان در دل کویر می‌باشد که همجواری آن با رشته کوه‌های کرکس، طبیعتی زیبا و آب و هوایی مطبوع به آن بخشیده است.
به گزارش ارک خبر:یک کارشناس ارشد میراث فرهنگی شهرستان نطنز در خصوص جاذبه های دیدنی این شهر گفت: نطنز شهری است که جاذبه های دیدنی فراوانی دارد و هر گردشگری که می خواهد به این شهر سفر کند حداقل می تواند دوروزه از تمام دیدنی های شهر بازدید کند و با خاطره ای بی نظیر شهر را ترک کند.نجف جهانی در ادامه به معرفی اماکن دیدنی شهر پرداخت و گفت: نطنز جاهای دیدنی زیاد دارد مثل روستای تاریخی ابیانه که تا نطنز ۳۰کیلومتر فاصله دارد.در خود ابیانه مسجد جامع آن دیدنی هست.
وی افزود: در نطنز، آهنگ عباس،مسجد جامع نطنز،آتشکده نطنز، بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی (یکی از علمای بزرگ نطنز)با قدمت ۷۰۰ساله که داخل خود مسجد جامع قرار دارد، از جاذبه های دیدنی هستند. همچنین مسجد میر،حسینیه مرکز،مسجد حاجی ها از قدیمی ترین مسجد های نطنز، امام زاده رقیه خاتون،سید حسن واقف،کاروانسرای میرابوالمعالی معروف به قلعه کوهاب،کاخ عباسی صالح آباد،چشمه آب سرخ فریزن که کل سال آب سرخ داره در ۳۸کیلومتری نطنز، روستای هنجن در شهر نطنز جایی که دور تا دور آن را کوه‌ها و رودها احاطه کرده‌اندو شکارگاه عباسی در ۳۰کیلومتری نطنز از جاهایی هستند که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. این کارشناس میراث فرهنگی که مدیر هتل هتل ۴ستاره قصر جهان نطنز هم هست در ادامه گفت: در نطنز۱۷-۱۸تا امام زاده هست.شاخص ترین آنها آقا علی عباس هست و امام زاده شاه سلطان حسین که به روایتی عموی امام زمان هست. همچنین در جنوب‌شرقی نطنز محله‌ای شگفت‌انگیز به نام «افوشته»، میان درختان سرسبز و سر به فلک کشیده وجود دارد که جایگاه ۹ اثر تاریخی و ارزشمند است. آثار تاریخی نفیسی از جمله خانه سورگاه، مقبره سید حسن واقف، مقبره میر سید واقف، حمام تاریخی، شربت‌خانه، آب انبار، مسجد، حسینیه و خانقاه، همگی در این محله منحصر به فرد جای گرفته‌اند.
وی افزود: برای اینکه مسافران از جاذبه های دیدنی این شهر بازدید کنند هتلی بین المللی و ۴ستاره به نام هتل ۴ستاره قصر جهان در سال ۱۳۹۷ در این شهر تاسیس شد.
این هتل رستوران های متعدد دارد که شامل رستوران خوان گستر با ظرفیت ۲۵۰ نفر،رستوران سنتی با ظرفیت ۳۰۰ نفر، رستوران بام با ظرفیت ۴۰۰نفر می شود . هتل همچنین سالن کنفرانس و همایش با ظرفیت ۷۵۰ نفر ودو طبقه تالار هر کدام با ظرفیت ۳۵۰ نفر، دارد. علاوه بر آن هتل کافی شاپ ،اقامتی سوئیت اینترنت کانکت، اتاق گیم و اتاق ورزش،هم دارد.
جهانی افزود:تعداد اتاق ها ۲۹عدد هست که شامل: ۳ باب اتاق دو تخته twin؛ ۳ باب اتاق دو تخته double؛۹ باب اتاق سه تخته؛ ۴ باب اتاق ۴ تخته؛ ۴ باب سوئیت؛ ۱ باب اتاق دو تخته تراس دار؛ ۴ باب اتاق سه تخته تراس دار؛ ۱ باب اتاق رویال که از اتاق های ذکر شده ۸ باب از آن ها connect می باشند.
امکانات اتاق ها عبارتند از:صبحانه رایگان؛یخچال؛پاور سوئیچ؛مبلمان؛دراور؛آباژور؛مینی بار رایگان؛مینی بار با هزینه؛سیستم تهویه مطبوع؛چای ساز؛رخت آویز.
نرخ بورد اتاق ها تا پایان شهریور ماه:دو تخته : ۳۵۵,۰۰۰تومان؛سه تخته:۴۵۳,۰۰۰ تومان؛چهارتخته:۵۵۱,۰۰۰ تومان؛سوئیت:۶۰۰,۰۰۰ تومان؛دو تخته تراس دار:۴۰۰,۰۰۰ تومان؛سه تخته تراس دار( تراس کوچک): ۵۵۰,۰۰۰ تومان؛سه تخته تراس دار (تراس بزرگ): ۵۸۰,۰۰۰تومان.

دکمه بازگشت به بالا