با کسب‌وکارهای فضایی آشنا شوید

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

با کسب‌وکارهای فضایی آشنا شوید

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب از برگزاری ویژه‌برنامه آشنایی با کسب‌وکار فضایی در هفته جهانی فضا خبر داد.

مهدی اسحاقی درباره ویژه‌برنامه باشگاه نجوم اصفهان در‌ هفته جهانی فضا اظهار داشت: سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۹ تصمیم گرفت چهارم تا دهم اکتبر (۱۳ تا ۱۹ مهرماه) هر سال را هفته جهانی فضا نامگذاری کند و هدف از تعیین این مناسبت نیز آشنایی عموم مردم با کاربردهای علم فضا در زندگی انسان است.

وی افزود: مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان نیز با توجه به اهمیت هفته جهانی فضا از ساعت ۱۶ تا ۱۹ روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه و در کتابخانه مرکزی شهرداری میزبان رویدادی با عنوان «آشنایی با کسب‌وکار فضایی» است.

مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی ادامه داد: آشنایی دانشجویان و به‌خصوص دانشجویان علوم پایه و مهندسی با فرصت‌های شغلی حوزه فضا در ایران و جهان و آشنایی با ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه از جمله اهداف برگزاری این رویداد است تا دانشجویان بتوانند در آینده شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان مرتبط با فضا تأسیس کرده و برای خود و دیگران کارآفرینی و درآمدزایی کنند.

اسحاقی گفت: آشنایی با خدمات سازمان فضایی ایران، فرصت‌ها و چالش‌های بخش خصوصی در صنایع فضایی، انتقال تکنولوژی در صنایع فضایی، بهبود اکوسیستم کارآفرینی، کاربرد تکنیک‌های فضایی در مطالعات منبع آب و محیط زیست و کاربرد هوش مصنوعی در علم سنجش از راه دور عناوین اصلی سخنرانی‌های رویداد آشنایی با کسب‌وکار فضایی است که به ترتیب توسط مهندس علی صادقی معاون سازمان فضایی ایران، مهندس حمید مقدس‌پور فعال بخش خصوصی در حوزه فضا، مهندس عمران مرادی فعال بخش خصوصی در حوزه فضا، دکتر کوروش خسروی عضو شورای شهر اصفهان، دکتر سیاوش ایران‌پور مدرس دانشگاه اصفهان و مهندس مسعود بابادی فعال بخش خصوصی در حوزه فضا ارائه می‌شود.

گفتنی است، مرکز آموزش نجوم ادیب وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با ۲۳ سال سابقه در زمینه ترویج، آموزش و پژوهش ستاره‌شناسی، فعال‌ترین مرکز نجوم آماتوری کشور است. این مرکز هر ماه با هدف ترویج نجوم اقدام به برگزاری رصدهای آسمان شب و نیز سلسله همایش‌های “باشگاه نجوم اصفهان” می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا