ساماندهی دستفروشان جمعه بازار بعثت در دستور کار قرا گرفت.

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

ساماندهی دستفروشان جمعه بازار بعثت در دستور کار قرا گرفت.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: در صدد رفع ریشه‌ای مشکلات و ساماندهی دست فروشان در سطح شهر اصفهان هستیم.

به گزارش  ارک خبر به نقل ازایمنا: محمد مجیری در حاشیه بازدید از جمعه بازار خیابان بعثت و محیط پیرامون آن اظهارکرد: دست فروشی به عنوان یک پدیده اجتماعی، نازیبایی‌هایی را در سطح شهر به وجود آورده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دست فروشان اطراف جمعه بازار خیابان بعثت مشکلاتی برای تردد و سلامت شهروندان ایجاد کرده‌اند، کارگروهی در محل بازار بعثت تشکیل و مسئولان چند دستگاه ذی‌ربط گردهم آمدند تا از نزدیک مسایل و مشکلات بهداشتی، دامپزشکی، امنیتی و … را مشاهده و تصمیم‌گیری جامعی برای آن داشته باشند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان در صدد رفع ریشه‌ای مشکلات و ساماندهی دست فروشان در سطح شهر اصفهان است.

ساماندهی جمعه بازار بعثت بررسی می‌شود

در حاشیه این بازدید، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز تصریح کرد: یکی از معضلات منطقه ۱۴ به خصوص در روزهای جمعه، بازار بعثت است که البته در گذشته وضعیت بدتری داشته و در حال حاضر با اقدامات سازمان ساماندهی مشاغل شرایط بهتری دارد.

بهزاد حقانی افزود: در محل جمعه بازار خیابان بعثت سوله‌هایی برای ساماندهی دست‌فروشان ساخته شد و محلی به عنوان پارکینگ در اختیار خودروها قرار گرفت، اما فعالیت دست‌فروشان خارج از محدوده ساماندهی شده به هیچ عنوان مطلوب نیست.

وی گفت: پس از بازدید نمایندگان بهداشت، دامپزشکی و نیروی انتظامی، ساماندهی این نقطه از شهر در کارگروهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ضرورت ساماندهی پرنده فروشان و ماهی‌فروشان جمعه بازار بعثت

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان نیز با اشاره به ساماندهی پرنده فروشان، اظهارکرد: بر اساس آیین نامه نحوه نگهداری دام و طیور مصوب مجلس شورای اسلامی، نگهداری هر گونه دام در روستاها طبق ضوابط و شرایط بلامانع است و نیاز به دریافت مجوز ندارد، اما در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر دام باید در مکان‌هایی که شهرداری در نظر گرفته، نگهداری یا عرضه شود.

محمد کشتکار افزود: انتظار می رود در قالب کارگروه بهداشتی و مصوبه کارگروه سلامت با همکاری نهادهای ذی‌ربط، ساماندهی پرنده فروشان و ماهی فروشان زینتی به نتایج مطلوبی برسد.

بازار حاشیه‌ای بعثت اسف‌بار است

در ادامه کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت محیط اصفهان در خصوص شرایط جمعه بازار بعثت گفت: به لحاظ مسایل بهداشتی جمعه بازار بعثت به دو بخش تقسیم شده که یک بخش آن تحت نظارت است، ساماندهی لازم انجام شده و باید ارتقاء یابد، اما بخش دوم بازار حاشیه‌ای است که در کنار جمعه بازار بعثت شکل گرفته و متأسفانه در شرایط بسیار اسف‌باری قرار دارد.

حاج حیدری افزود: دست فروشان بازار حاشیه ای جمعه بازار بعثت در محوطه‌ای پر از خاک و گرد و غبار فعالیت می‌کنند، در این محیط تعدادی نیز مواد غذایی غیرمجاز حتی فست فود بدون داشتن شرایط بهداشتی عرضه کرده و سلامت شهروندان را تهدید می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: حاصل مذاکرات کارگروه مسئولان، جمع آوری حاشیه جمعه بازار بعثت و ساماندهی هر چه بیشتر آن باشد.

دکمه بازگشت به بالا