برگزاری همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان در اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان

 

نماینده آستان قدس رضوی در همایش بین‌المللی امام رضا (ع) خبر داد

برگزاری همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان در اصفهان

نخستین پیش نشست داخلی همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفت‌وگوی ادیان با موضوع «عدالت و محبت» با مشارکت معاونت تبلیغ حوزه علمیه و دانشگاه اصفهان در شهر اصفهان برگزار می شود.

به گزارش  ارک خبر: حجت‌الاسلام سیدمحمد امیر  طباطبایی بیان داشت: همایش بین‌المللی امام رضا (ع)اولین همایش گفت‌وگوی ادیان می‌باشد و قرار است در سال‌های بعدی نیز ادامه پیدا کند و امیدواریم در آینده کنگره جهانی امام رضا آغار به کارکند.

نماینده آستان قدس رضوی  گفت: به منظور هر چه بهتر معرفی امام رضا(ع) و تاکید بر گفتگوی ادیان همایش تحت این عنوان به صورت بین المللی به میزبانی مشهد مقدس در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

وی ادامه داد: همایش امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان ۷ پیش نشست دارد که ۳ پیش نشست آن در خارج از کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی  تصریح کرد: نخستین پیش نشست در کشور هند برگزار و نشست دوم در کشور لبنان و به میزبانی دانشگاه اسلامی بیروت برگزارشده و پیش نشست سوم نیز در کشور روسیه در آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

نماینده آستان قدس رضوی در همایش بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: چهار پیش نشست  نیزدر داخل کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: نشست اول در تاریخ نوزدهم مهرماه ساعت در سالن اهل‌البیت اصفهان با موضوع عدالت ومحبت در ادیان برگزار می‌شود، نشست دوم در قم با موضوع خدا محوری در ادیان در تاریخ هشتم آبان‌ماه، نشست سوم در دانشکده الهیات دانشگاه تهران در تاریخ سوم آذرماه ونشست چهارم در یزد با موضوع همزیستی مسالمت آمیز در ادیان و در تاریخ ششم دی‌ماه برگزار می‌شود.

نماینده آستان قدس رضوی در همایش بین‌المللی امام رضا (ع) بیان داشت: همایش اصلی در ۱۰ و ۱۱ بهمن‌ماه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور علمای بزرگ ادیان توحیدی از سراسر جهان در مشهد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه تعامل با ادیان یکی از مسائلی است که همواره در سیره ائمه معصومین(ع) بوده است، گفت: شناخت کافی و لازم ادیان نسبت به یکدیگر یکی از اهداف اهل بیت(ع) در زمینه تعامل با ادیان بوده است.

حجت الاسلام مؤمنی، گفت‌وگو به جای مجادله و تکفیر را سیره امام رضا(ع) ذکر کرد و افزود: جالب این است که امام رضا(ع) با همه ادیان با زبان خودشان و منطق دینی خودشان صحبت می‌کردند و نخستین پایه گذار در حوزه تاریخ اسلامی در زمینه گفت‌گوی میان ادیان و کرسی‌های آزاد اندیشی دینی امام رضا(ع) هستند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به وجود ادیان و مذاهب مختلف در اصفهان، تصریح کرد: مهمترین نکته پیرامون این حضور ادیان در اصفهان، زیست مسالمت آمیز در طول قرون متمادی بوده است و در گزارشات تاریخی اصفهان خبری از درگیری‌های حاد و مشکلات اساسی میان ادیان و مذاهب در شهر اصفهان نیست.

وی با اشاره به حضور نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف در همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی میان ادیان اصفهان، تصریح کرد: امیدوار هستیم تا با این نشست و ایجاد گفت‌وگوی بیشتر و همدلی و وفاق میان ادیان و مذاهب موجب رشد مودت و همدلی ادیان در کشور و در جهان باشیم. نشست اصفهان با عنوان محبت و عدالت میان ادیان در روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه از ساعت ۹ صبح در سالن اهل بیت(ع) اصفهان برگزار خواهد شد

دکمه بازگشت به بالا