باید تا پایان سال ۱۴۰۴، ۴۴ درصد تخت های بیمارستانی توسط بخش خصوصی اداره شود

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

استاندار اصفهان تاکید کرد:

باید تا پایان سال ۱۴۰۴، ۴۴ درصد تخت های بیمارستانی توسط بخش خصوصی اداره شود

دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه ی صنف بیمارستانهای خصوصی استان تاکید نمود: هم اکنون از ۷ هزار تخت بستری در استان اصفهان ، ۳۵ درصد توسط بخش خصوصی اداره می شود که این رقم در سال ۱۴۰۴ با افزایش ۹ هزار تخت، بایستی به ۴۴ درصد افزایش یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه ی صنف بیمارستانهای خصوصی استان با ایشان، اظهارداشت: متمرکزترین سازمان اداری در کل کشور مربوط به حوزه ی درمان و در سطح ملی است و در این حوزه به هر دلیلی اختیارات به استان ها واگذار نشده و مشکلات عدیده ای را بویژه در حوزه ی اعطای مجوز؛ ارزشیابی، نظارت و پرداخت ها ایجاد نموده است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: برخی از توسعه ها در حوزه های مختلف بدون مطالعه ی کافی صورت گرفته و جامعه را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه نگاه بخش خصوصی به بیمه ها همانند دیدگاه بخش خصوصی به بخش دولتی است که در صدد جذب هرچه بیشتر منابع آن است، تصریح کرد: یکی از راه های رفع مشکلات بیمارستان های بخش خصوصی با بیمه ها، فعال کردن کمیته درمان است.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه کمیته درمان باید به منظور تعامل، توافق، رفع چالش ها و اختلاف های موجود بین دستگاه های اجرایی مختلف و بیمارستان های خصوصی تشکیل شود، تصریح کرد: اعضای این کمیته باید نمایندگان بیمارستان های خصوصی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، شورای همسوی بیمه ها و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط با مسائل این بخش باشند.

محسن مهرعلیزاده با اشاره به این که بیمارستان های خصوصی باید بتوانند بیماران غیر بیمه ای را پذیرش کنند، اظهارداشت: مسئولان استانی در این رابطه و تعیین تکلیف بیمارستان ها به ویژه درباره تعرفه ها تدابیر لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: بیمارستان های خصوصی باید با فعال کردن توریسم سلامت برای توریسم درمانی و جذب گردشگران خارجی در این بخش تلاش بیشتری کنند.
استاندار اصفهان در پایان تاکید نمود: هم اکنون از ۷ هزار تخت بستری در استان اصفهان ، ۳۵ درصد توسط بخش خصوصی اداره می شود که این رقم در سال ۱۴۰۴ با افزایش ۹ هزار تخت، بایستی به ۴۴ درصد افزایش یابد.
رییس صنف بیمارستان های خصوصی اصفهان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از استاندار اصفهان بمنظور برگزاری این جلسه، اظهارداشت: اصفهان در حال حاضر دارای هشت بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان خیریه و ۱۸ کلینیک خصوصی جراحی است.
ابن شهیدی به مشکلات این مراکز درمانی اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس قرارداد با بیمه ها، مقرر شده که هزینه بیمه ها با ۲ ماه تاخیر پرداخت شود اما اکنون این فاصله زمانی به ۱۵ ماه رسیده است که مراکز درمانی بخش خصوصی را با مشکل نقدینگی مواجه کرده است.
وی با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت تعداد زیادی به بیمه ها اضافه شد که پیش بینی لازم در این خصوص انجام نشده است، تصریح کرد : بخش خصوصی هنوز برای گرفتن مجوز با مشکل روبروست که باید این مشکلات برطرف شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با بیان اینکه رویکرد این نهاد با بخش خصوصی، رویکرد همکاری و نه تقابل است، افزود: منضبط شدن درمان در استان همواره مورد تاکید است و این انضباط هم در بخش دولتی و بویژه وزارت بهداشت و هم در بخش خصوصی باید صورت پذیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا