اختصاص ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در آذربایجان شرقی

ارک خبر- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به این که در نیمه نخست امسال ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به استان اختصاص یافته است، گفت: از ۵۶۷ طرح ارسالی، ۴۲۰طرح تسهیلات دریافت کرده است.
اختصاص ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در آذربایجان شرقی
میر احد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سهمیه استان در اشتغال فراگیر ۸۷۳ میلیارد تومان است، اظهار داشت: ۹۱۳ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها ارسال، حدود ۱۳ درصد از تسهیلات پرداخت و ۲۱ درصد هم عقد قرارداد شده است.
وی با اشاره به اینکه با همکاری بانک‌ها تا ۲ هفته آینده، ۱۰۰ درصد این اعتبار جذب می شود، افزود: با وجود استقبال پایین از تسهیلات اشتغال فراگیر، آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات، رتبه چهارم و در عقد قرارداد رتبه پنجم کشور را در اختیار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از اهتمام جدی دولت برای ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید هر سال حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
وی همچنین از ابتکار دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح «تکاپو و کارورزی» با رویکرد رونق اشتغال خبر داد و افزود: در قالب طرح تکاپو در هر استان کارگزارانی تعیین شده اند که رشته های پر محصول و سودآور هر منطقه را برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال، شناسایی و حمایت می کنند.
حسینی با بیان اینکه در طرح کارورزی نیز باید ۱۴۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان دیپلم به بالا شرکت کنند، گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در این طرح ثبت نام کرده اند که به ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی معرفی می شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در توضیح طرح کارورزی اظهار داشت: در این طرح که کارآموزی در محیط کار واقعی است، کارآموزان به مدت ۶ ماه مشغول کار و آموزش می شوند و بعد از ۶ ماه در صورت رضایت کارفرما، تا دو سال قرارداد کار می بندند؛ در این طرح کارفرماها در مدت اجرای قرارداد، از پرداخت حق بیمه معاف بوده و دولت سهم کارفرما را پرداخت می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا