بازار، مهم‌ترین نماد هویتی تبریز/ تجاری‌سازی در اطراف بازار ممنوع می‌شود

ارک خبر- شهردار کلانشهر تبریز از ممنوعیت تجاری سازی در نزدیکی بازار تبریز به دلیل حفظ پویایی بازار و سهولت دسترسی مردم خبر داد.

به گزارش شهریار، مهندس ایرج شهین باهر در دیدار جمعی از بازاریان تبریز، بازار را بهترین نماد هویتی تبریز دانست و گفت: علی رغم اینکه دستگاه های دولتی، وظیفه ذاتی رفع مشکلات تبریز را بر عهده دارند، شهرداری تبریز وظیفه خود می داند که همواره در کنار بازاریان بوده و برای رفع مشکلات ریز و درشت بازار، اهتمام جدی داشته باشد.

وی اظهار کرد: انتظار دارم همه با هم از بازاریان گرفته تا شهرداری و مسئولان دستگاه های دولتی، دست به دست هم داده و اجازه ندهیم که بازار تبریز، پویایی خود را از دست دهد.

شهین باهر با اشاره به برخی از اقدامات مهم شهرداری کلانشهر تبریز در ارتباط با بازار تاریخی تبریز تصریح کرد: شهرداری، تمام توان خود را به کار می گیرد که بافت و هویت تاریخی این میراث ارزشمند تاریخی را حفظ کند.

به گفته وی، ممنوعیت هرگونه تجاری سازی در نزدیکی بازار و اتصال خط یک و دو قطار شهر ی در مرکز تبریز از مهم ترین تصمیمات شهرداری کلانشهر تبریز در این راستاست.

شهردار کلانشهر تبریز، اقتصاد تبریز را اقتصادی بازار محور دانست و ابراز کرد: معتقدم که توجه ویژه به بازار تبریز در هر حوزه می تواند آثار بسیار خوبی برای آینده شهر و شهروندان به همراه داشته باشد.

مهندس شهین باهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیران شهرداری برای رفع مشکلات و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم، به صورت ۲۴ ساعته تلاش می کنند ادامه داد: علی رغم محدودیت درآمد شهرداری به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، تمامی مدیران و معاونین بنده در تلاش هستند که علی رغم ادامه اجرای پروژه های ناقص گذشته، پروژه های جدیدی را نیز برای آینده شهر تبریز تعریف کنند.

وی ابراز کرد: بدنه سازی بازار تبریز نیز در روزهای اخیر در کمیسیون ماده پنج تصویب شده و آماده هستیم که در صورت همکاری بازاریان،نماسازی بازار را نیز آغاز کنیم.

وی ادامه داد: هرکاری را که به نفع شهر تبریز بدانیم، انجام داده و به عقب برنمی گردیم و در راه انجام وظایف خود، نیازمند همراهی و همکاری مردم و به ویژه اقشار موثری همچون بازاریان هستیم.

شهردار کلانشهر تبریز همچنین با قدردانی از هیات امنای بازار تبریز در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر مراسمات عزاداری ایام محرم عنوان کرد: عزاداری در بازار نیز از مهم ترین شاخصه های و بهترین نماد هویتی تبریز شناخته شده است و شهرداری تبریز برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسمات این ایام در سال های آتی با هیات امنای بازار تبریز همکاری ویژه ای خواهد داشت.

گفتنی در خاتمه این مراسم، هیات امنای بازار تبریز با اهدای لوح تقدیر و گل، از همکاری شهرداری تبریز با هیات امنا بازار در برگزاری مراسمات ایام محرم قدردانی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا