۷۰۶ هزار و ۷۸۸ نفر امسال متولد شدند

ارک خبر- سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال ۷۰۶ هزار و ۷۸۸ نفر در کشور متولد شدند.
۷۰۶ هزار و ۷۸۸ نفر امسال متولد شدند
سیف الله ابوترابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از متولدان ۶ ماهه امسال در کشور ۳۶۴ هزار و ۳۹۷ نفر پسر و ۳۴۲ هزار و ۳۹۱ نفر دختر بودند و نسبت جنسی پسران از ثبت رویداد ولادت در این مدت ۱۰۶،۶ نفر به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر بودده است.
وی ادامه داد: همچنین در ۶ ماه امسال ۷۷ درصد از متولدان از ساکنان شهرها بودند و نسبت ثبت ولادت در مهلت قانونی به ثبت تا یک سال پس از وقوع ۹۸،۷ درصد است و میزان عمومی (ناخالص) ولادت در کشور ۱۷،۸ به ازای هر هزار نفر جمعیت ایرانی ساکن در کشور است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال در مورد انتخاب محبوب ترین نام ها برای نوزادان متولد شده نیز گفت: در این مدت خانواده های ایرانی محبوب ترین نام ها برای فرزندان پسر خود را به ترتیب از بین نام های امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، محمدطاها، محمدحسین و کیان برگزیدند.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت محبوب ترین نام ها برای دختران شامل فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، آوا، نازنین زهرا، باران، ریحانه و فاطمه زهرا است.
ابوترابی گفت: با توجه به اینکه ماه محرم در ۶ ماهه نخست امسال قرار داشت، در این مدت فراوان ترین نام های پسر در دهه محرم شامل امیر حسین، حسین، امیرعلی، محمد، علی، ابوالفضل، امیر عباس، محمد حسین، علی اصغر و محمد طاها بود.
وی ادامه داد: فاطمه، زهرا، حلما، زینب، نازنین زهرا، یسنا، فاطمه زهرا، آوا، رقیه و رها نیز فراوان ترین نام های انتخابی برای دختران در دهه محرم بودند.
ابوترابی خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۹۱۸ شناسنامه برای افراد بالای ۱۵ سال صادر شده است و ۱۹۴ هزار و ۹۶۸ شناسنامه المثنی نیز برای افرادی که شناسنامه خود را گم کرده اند، صادر شد که ۱۲ هزار و ۶۳۹ شناسنامه المثنی مربوط به افراد زیر ۱۵ سال بوده است.
در حال حاضر جمعیت کشور از مرز ۸۱ میلون نفر گذشته است.
ا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا