اهداف یکی است، سنگرهایمان متفاوت است

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

اهداف یکی است، سنگرهایمان متفاوت است

حجت‌الاسلام عباس کمساری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان و دکتر مهدی احمدی‌فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان درخصوص همکاری‌های مشترک این دو نهاد فرهنگی نشست برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، دکتر مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان در این نشست که ظهرامروز برگزارشد با اشاره به لزوم انعقاد تفاهم نامه همکاری دو جانبه میان حوزه هنری استان اصفهان و موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) گفت: معتقدم نهادهای فرهنگی هرچقدر باهم پیوسته تر و همسوتر شوند و امکاناتشان را تجمیع کنند اثر بخشی چندبرابری دارد و می توانند کارهای خوبی را انجام دهند.

وی افزود: ما می توانیم از بسیاری از گروها و NGO هایی که نیاز به حمایت دارند حمایت کنیم و ابزارها و بسترهایی را برای فعالیت آنان فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گاه مجموعه های دولتی و نهادها امکانات و شرایطی دارند که هنرمندان نیز می توانند از آن استفاده کنند، اگر جامعه را در کنارخودمان بیاوریم می توانیم اثر بخشی بیشتری داشته باشیم و می توانیم از هزینه های اضافی جلوگیری کنیم ، راه غلبه بر مفاسد اقتصادی و جنگ نرم افزاری که علیه ما صورت می گیرد این است که مردم به صحنه بیایند، در این صورت است که خودم مردم عامل مقابله و برخورد و پیشگیری می شوند.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان اظهار داشت: مجموعه ای مثل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) توان فکری و اجرایی خوب و خاصی دارد و امیدواریم در این مسیر (تفاهم نامه فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری ) اقدام کنیم و خروجی های خوبی از آن صادر شود.

وی ادامه داد: توانمندی ها و تخصص های ما عمدتا در زمینه بخش های مختلف هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای تصویری، موسیقی، ادبیات پایداری و … است که مجموعه ادبیات پایداری ما تخصصی ترین مجموعه در دو بخش انقلاب و دفاع مقدس با نگاه هنری و دراماتیک است.

وی با اشاره به اجرای تعزیه و مراسم آیینی توسط حوزه هنری استان اصفهان در میدان امام خمینی (ره) این کار را یک امر مشارکتی با هماهنگی کامل و خوب عنوان کرد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام عباس کمساری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان گفت: تفاهم میان این دو نهاد عملاً وجود دارد حتی اکنون که تفاهم نامه ای نوشته نشده است، تنها نهادی که می تواند با ما همپوشانی داشته باشد و به مباحث مشترک امام و انقلاب بپردازد نهاد حوزه هنری است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه تبیین و ترویج اندیشه های امام و رهبری برای بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه هنری اهداف و خط مشی مشخصی دارد و لذا این دو مجموعه می توانند مکمل یکدیگر قرارگیرند و برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیاز به کارهای فاخر داریم که ما می توانیم فعالیت های مشترک زیادی مانند جشنواره تئاتر روح الله را در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه های مختلف مثل تئاتر، سرود و فیلم می توانیم به صورت مشارکتی به فعالیت بپردازیم با موضوع امام خمینی (ره) و انقلاب کارهای مشترک زیادی انجام دهیم که منجر به تولید آثار فاخر ملی شود و نام اصفهان را نیز در این عرصه جاودان نماید.

 

دکمه بازگشت به بالا