آذربایجان شرقی از نظر رشد اعتیاد بیست و هشتم کشور است

ارک خبر- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در شیوع شناسی انجام شده، نرخ رشد اعتیاد در کشور ۵٫۴ درصد است و استان با ۱٫۲ درصد در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.
آذربایجان شرقی از نظر رشد اعتیاد بیست و هشتم کشور است
به گزارش ایرنا، بهروز مهدوی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان چاراویماق افزود: با توجه به آمارهای موجود آذربایجان شرقی یکی از استان های سفید کشور از نظر مصرف مواد مخدر تلقی می شود.
وی افزود: در راستای پیشگیری و درمان اعتیاد در حوزه های مختلف اقدامات بسیاری انجام گرفته اما قانع کننده نیست و باید از ظرفیت های موجود در حوزه پیشگیری و آگاه سازی بیش از پیش استفاده شود.
فرماندار چاراویماق نیز در این جلسه با اشاره به تصویب تاسیس کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان افزود: اقدامات لازم در خصوص تاسیس این کمپ در حال انجام است.
صابر تقویمی مهمترین اقدام در خصوص مبارزه با مواد مخدر را کاهش تقاضا عنوان کرد و افزود: این امر مستلزم فعالیت پیوسته و همگانی نهادهای فرهنگی در شهرستان است.
وی اضافه کرد: مواد مخدر، زندگی بسیاری از انسان ها را به خطر انداخته و وظیفه جامعه در قبال افرادی که در دام اعتیاد افتاده اند ایجاد فضایی امن و شاداب و محیطی عاری از مواد مخدر است.
شهرستان چاراویماق با حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا