۴۷۰۰ شرکت تعاونی در اصفهان غیر فعال هستند

پایگاه خبری ارک خبر – اصفهان:

۴۷۰۰ شرکت تعاونی در اصفهان غیر فعال هستند

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت : اکنون از مجموع هشت هزار شرکت تعاونی دارای مجوز این استان حدود چهار هزار و ۷۰۰ واحد غیرفعال هستند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:علیرضا تیغ ساز در گفت و گو با ایرنا موازی کاری را از جمله مشکلات شرکت های تعاونی برشمرد و افزود : در زمان حاضر سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای شرکت های تعاونی مجوز صادر می کنند که هر یک از این شرکت ها فعالیت مشترکی را دنبال می کنند.
وی اظهارداشت : باید تمام شرکت های تعاونی مجوزشان را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت و فعالیتشان از سوی این وزارتخانه رصد شود.
وی ادامه داد : اگرچه قانون بر واگذاری ۲۵ درصد فعالیت اقتصادی کشور تاکید دارد، ولی این شرکت ها نتوانستند به دلیل مشکلات موجود نقش خود را در اقتصاد ایفا کنند.
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با بیان این که این استان سه هزار و ۳۰۰ تعاونی فعال دارد، تصریح کرد : بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان از خدمات تعاونی ها در بخش های تولیدی، خدمات و توزیع بهره مند می شوند.
وی با بیان این که در ۶ ماهه اول سال جاری، ۷۴ شرکت تعاونی در استان تشکیل شد، افزود : سه هزار و ۵۸۰ اصفهانی در این مدت عضو شرکت های تعاونی شدند.
به گفته وی استان اصفهان در شش ماهه اول امسال توانست رتبه دوم تعداد اعضای تعاونی های تشکیل شده در کشور را کسب کند.
وی با اشاره به این که ۱۱ درصد اعضای تعاونی های کل کشور در شش ماهه اول سال مربوط به اصفهان هستند، گفت : اصفهان پس از استان کرمان در رتبه دوم کشوری قرار دارد که برای یکهزار و ۸۵۴ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
تیغ ساز ادامه داد : بیشترین تعاونی ها در شهرستان های اصفهان، کاشان و نجف آباد فعالیت دارند.
تیغ ساز با بیان این که اولویت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۷ رفع نیازهای شرکت های تعاونی از طریق تشکیل شرکت های تعاونی تأمین نیاز است، گفت : استان اصفهان با تشکیل سه تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و توانسته ۲۰ درصد از کل تعاونی های تامین نیاز تولیدکنندگان کشور را تشکیل دهد.
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اضافه کرد : با توجه به نقش شرکت های تعاونی های توسعه و عمران شهرستان در توسعه شهرستان ها و تفاهم نامه منعقده بین وزرای کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر اولویت این اداره کل هماهنگی با مسوولان استانی و کشوری به منظور رفع مشکلات این تعاونی هاست.
تعاونی های استان اصفهان در زمینه های کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی، خدماتی، صنایع دستی و دانش بنیان فعالیت دارند که بیشتر آن ها در دسته خدماتی با ۳۵ درصد سهم از کل تعاونی، قرار دارند.
از میان حدود ۹۵ هزار و ۸۲ تعاونی فعال در کشور، حدود ۳٫۵ درصد آن ها به تعداد سه هزار و ۳۰۰ تعاونی با ۸۰۰ هزار عضو و بیش از ۵۵ هزار نفر نیروی کار در استان اصفهان هستند.
استان اصفهان بیش از پنج هزار نفر عضو دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا