عجب‌شیر میزبان پنجمین جشنواره استانی هنرهای تجسمی

ارک خبر- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر گفت: پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان آذربایجان شرقی در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، “فرهاد جبارپور” با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره با موضوع اقتصاد مقاومتی، فرهنگ ایرانی و اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، نماز و نیایش، حجاب و عفاف و مناطق گردشگری عجب شیر به صورت استانی برگزار می شود.

وی گفت: علاقمندان می‌توانند حداکثر دو اثر خود را در یکی از موضوعات جشنواره ارسال نمایند.

جبارپور درخصوص تقویم برگزاری جشنواره گفت: آیین اختتامیه این جشنواره در دهم دی ماه ٩٧ برگزار می‌شود و آثار منتخب برای بخش مسابقه در قالب نمایشگاهی از هفتم تا سیزدهم دی‌ماه برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: علاقمندان می توانند آثار هنری خود را تا ٢۵ آذر ماه و مطابق با شرایط و مقررات جشنواره به آدرس عجب شیر ، خیابان امام خمینی (ره) ، مجتمع فرهنگی وهنری عجب شیر ، انجمن هنرهای تجسمی ارسال نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر، با اعلام اینکه این جشنواره در دو بخش نقاشی و خوشنویسی برگزار می‌شود،‌تصریح کرد: بخش خوشنویسی در قالب نستعلیق و شکسته نستعلیق برگزار می شود.

وی با اشاره به بخش جنبی نمایشگاه نیز اظهار داشت: این بخش با محوریت هنرهای سنتی اعم از قلم زنی، حکاکی، نقاشی روی سفال و مینا کاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است، جشنواره یاد شده با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عجب شیر و انجمن هنرهای تسجمی این شهرستان برگزار خواهد شد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا