فرآیند امهال وام زلزله زدگان ارسباران تسهیل شود

ارک خبر- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در خصوص امهال وام زلزله زدگان منطقه ارسباران گفت: فرایند های منتهی به اجرای این مصوبه باید تسهیل شود.
فرآیند امهال وام زلزله زدگان ارسباران تسهیل شود
به گزارش شنبه ایرنا، جواد رحمتی در نشستی با حضور نمایندگان مجلس در خانه ملت و روسای بانک‌های مستقر در آذربایجان شرقی افزود: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران، مقررشده تا اصل تسهیلات اخذ شده توسط خسارت‌دیدگان ناشی از زلزله منطقه ارسباران(شهرستان‌های ورزقان، اهر و هریس) در آذربایجان شرقی به مبلغ پنچ هزار و ۹۵۰ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال به مدت ۲ سال امهال شود.
به گزارش ایرنا، هیات وزیران در جلسه روز یکشنبه، بیستم خرداد ماه امسال با امهال تسهیلات پرداختی با زلزله زدگان ارسباران موافقت کرد.
وی با تقدیر از پیگیری نمایندگان مجلس برای امهال وام های زلزله زدگان ارسباران اظهار داشت: نمایندگان مجلس پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده اند، اما انتظاریم برخی از بانک‌ها بیش از گذشته در این ارتباط همراهی کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از دغدغه‌های روسای بانک‌ها در رابطه با تضمین‌های بانکی موردنیاز، بیان کرد: بر اساس این مصوبه، بر مبنای اعلام بانک مرکزی، سود و جرایم دیرکرد وام های اعطایی به خسارت دیدگان زمین لرزه ارسباران توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور در بودجه سنواتی تأمین خواهد شد.
وی ادامه داد: این اولین بار نیست که موضوع امهال مربوط به خسارات مطرح می‌شود، زیرا قانون در این گونه موارد شفاف است و انتظار داریم در رابطه با ابلاغ فوق نیز بانک‌ها با سرعت عمل بیشتری اقدام کنند.
در زمین لرزه ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۱ در منطقه ارسباران حدود ۳۰۶ نفر جان خود را از دست دادند و منازل بخش عظیمی از ساکنان منطقه آسیب جدی دید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا