راه اندازی مجدد شرکت صدرانفت پارسیان انقلاب بزرگی در صنعت پالایش

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

راه اندازی مجدد شرکت صدرانفت پارسیان انقلاب بزرگی در صنعت پالایش

شرکت صدرا نفت پارسیان که یکی از سرمایه های ارزشمند ملی در چرخه تولیداست راه اندازی شد.

درمراسم افتتاح این پالایشگاه دکتر حسین ملیحی قائم مقام شرکت صدرا نفت پارسیان ضمن تشکر وقدردانی از مسولین کشوری واستانی ،دادستان استان اصفهان و دیگر مسئولانی که درافتتاح مجدد این مجموعه حداکثر مساعدت و همکاری را با ما داشته اند تا بتواند به تعهدات خود عمل کند بیان کرد: پس از بررسی های تخصصی که توسط تیم باتجربه نفت و گاز و پتروشیمی در مورد مشکلات موجود و عوامل ایجاد وقفه در تولید محصولات این پالایشگاه انجام شد طرح جامع ای به دادستانی ارائه دادیم که بعد از ارزیابی و تعیین صلاحیت ، اداره و راه اندازی مجدد این شرکت با دستور مستقیم دادستان کل استان اصفهان به ما واگذار گردید.

مدیر عامل شرکت T.F.Cبیان کرد:نقش این پالایشگاه در ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه و سودآوری آن برای استان بسیاربااهمیت میباشدواشتغال حدود ۶۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۶۰۰ نفر هم به صورت غیر مستقیم فراهم شده است ومشغول فعالیت شده اند.
ملیحی بیان کرد: براورد اولیه مجموعه درطرحی که به دادستانی ارائه شده بودنزدیک به ۲میلیارد تومان جهت تعمیرات، راه اندازی و تعویض دستگاه های فرسوده به همراه تقویت قسمت بارگیری و تخلیه سرمایه اولیه بوده است.

وی افزود: با توجه به پروانه بهره برداری این واحد صنعتی، ظرفیت تولید ده نوع محصول را دارد و در آینده نزدیک با تقویت خط تولیدوارائه فرمولی جدید اقدام به تولید و عرضه سایر محصولات خواهد کردو در حال حاضر این پالایشگاه فقط به تولید هیدروکربن سنگین که با فرمول جدیدانحصاری شرکت بین المللی T.F.C   ساخته شده است شروع کرده که یکی ازمحصولات خاص میباشد.

ملیحی بااشاره به مشخصه منحصر به فرد و بارز این محصول افزود: بااین فرمول جدید محصول دردمای منهای ۴۵ درجه سانتی گرادیخ نمیزند.

حسین ملیحی با تاکید بر اینکه با کار و تلاش متخصصان، این واحد صنعتی توانسته است سرعت زمان تخلیه و بارگیری را تا یک سوم نسبت به قبل تغییر دهد گفت: میزان تولید روزانه این مجموعه ۲۵۰ الی ۳۰۰ تن می باشد و در دو ماه آینده هر ماه حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ تن به میزان تولید اضافه خواهد شد تا به ۱۵۰۰ تن در روز برسد.

وی افزود:باتوجه به اینکه صادرات بیشتر از فروش در داخل کشور سودآوری داردوسود صادرات در بازارهای خارجی بیشترمیباشد مانیز بازارهای کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق و همین طور کشورهای C.I.S را مورد هدف قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه این مجموعه توانسته است انقلاب بزرگی در صنعت پالایش ایجاد کند و با فروش محصولاتش در بازارهای بین المللی برای کشور ارز آوری داشته باشد گفت: ما برای رسیدن به این هدف از بهترین نیروهای تجربی و علمی بهره برده ایم.

وی در پایان اظهارکرد: امیدوارم صاحبان سرمایه تلاش و سخت کوشی پرسنل شرکت بین المللی T.F.Cرا الگو و سرلوحه برای خود قرار دهند و به تولید و احیا دیگر پالایشگاه ها در سطح کشور بپردازند .دراین کشور میلیارد ها میلیارد سرمایه راکد مانده است که می توان این سرمایه ها را با شهامت و برنامه ریزی مشخص و با کمک و مشورت افراد متخصص به چرخه تولید باز گرداند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

 

دکمه بازگشت به بالا