۶۱ درصد اهداف سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی تحقق یافت

ارک خبر- رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه ۶۱ درصد اهداف سند تدبیر توسعه استان در سه سال گذشته محقق شده است، گفت: در سند جدید یک فصل را به ارزیابی سند قبلی اختصاص دادیم، چون معتقد به شفافیت هستیم.
۶۱ درصد اهداف سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی تحقق یافت
به گزارش ایرنا، داود بهبودی روز شنبه با اشاره به آسیب شناسی سند تدبیر و توسعه و روند تدوین آن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به دوره زمانی که در آن قرار داشتیم باید تکیه خود را از منابع دولتی به سمت منابع مردمی منتقل و با رویکرد اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کردیم؛ اقتضائات جدیدی شکل گرفته بود و باید این روش جدید را می‌شناختیم، پیدا می‌کردیم و بر اساس آن برنامه تهیه می‌کردیم.
وی بیان کرد: شیوه برنامه‌ریزی با عنوان «core planning» را ما اختراع نکردیم، اما باور داریم این شیوه را که تجربه‌های موفق بیشتری در گذشته داشته کشف، بومی‌سازی و برای اولین بار در کشور عملیاتی کردیم.
وی افزود: البته در گذشته برنامه‌های زیادی مثل برنامه‌های توسعه پنج ساله، برنامه سند پایه و سند آمایش آذربایجان شرقی تدوین شده است، اما یکی از الزامات این برنامه‌ها اتکاء به منابع دولتی و نفت است؛ نفت هم نوسانات خیلی شدیدی داشته و به هیچ وجه در اختیار ما نیست.
بهبودی همچنین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وجود مشکلات حاشیه‎نشینی و بافت فرسوده در کلانشهر تبریز اضافه کرد: ۲۴ درصد تبریز بافت حاشیه‎ای است که بیشتر آن در شمال، جنوب و غرب شهر تمرکز یافته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی بیان کرد: یکی از برنامه‎های مهم دولت موضوع بازآفرینی شهری است که شامل عملیات کالبدی مثل مسیرگشایی، ساخت و ساز و خدمات نرم‎افزاری است.
بهبودی همچنین در خصوص میزان و روند پیشرفت طرح متروی تبریز اظهار داشت: هر کیلومتر متروی تبریز در اردیبهشت امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه در برداشت که این مقدار به ۴۰۰۰ هزار میلیارد ریال در زمان حاضر افزایش یافته است.
سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۲ با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی مشارکتی در ۴۰ هسته طراحی شد تا از توان بخش خصوصی استفاده بهتری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا