۹۶۰ میلیون ریال برای مرمت مسجد کریمخان اختصاص یافت

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: امسال اعتباری معادل ۹۶۰ میلیون ریال برای تکمیل طرح مرمت مسجد کریمخان تبریز اختصاص یافت.
۹۶۰ میلیون ریال برای مرمت مسجد کریمخان اختصاص یافت
مرتضی آبدار روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرمت نماهای جانبی این مسجد تاریخی از سال ها قبل شروع شده است، افزود: مرمت طاق ها و ستون های داخلی مسجد، بازسازی ورودی و هشتی و کف شکن، سبک سازی پشت بام و ساماندهی پشت بام به صورت امانی با همکاری هیات امنای مسجد از جمله عملیات مرمتی انجام شده در مراحل گذشته است.
وی با اشاره به مستمر بودن مراحل مرمتی این مسجد، اظهار داشت: قسمت اعظمی از عملیات مرمتی این مسجد پارسال با اعتباری معادل سه میلیارد ریال انجام شده و در سال جاری نیز در ادامه این عملیات به منظور تکمیل فرآیند پروژه مرمتی، تکمیل تاسیسات مکانیکی و کف سازی داخلی مسجد در حال انجام است.
آبدار ادامه داد: مراحل مرمت و بازسازی مسجد کریمخان در مراحل پایانی قرار دارد و سال آینده با اجرای بخش دیگری از مراحل مرمت اعم از کف سازی حیاط و اجرای دیوار محوطه مسجد و همچنین اجرای حوض سنگی در حیاط مسجد، مرمت این مسجد تاریخی به پایان خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، مسجد کریم ‌خان یکی از مساجد تاریخی و مهم تبریز با قدمت دوره قاجار است که در بافت تاریخی و مرکزی شهر واقع در چهارراه شهید بهشتی واقع شده و در سال ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۱۵۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
مرمت این مسجد به دلیل واقع شدن در مسیر پروژه قطار شهری تبریز و به منظور جلوگیری از آسیب دیدن این اثر تاریخی، در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا