صادرات بار از راه آهن آذربایجان ۱٫۵ برابر افزایش یافت

ارک خبر- مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: میزان صادرات بار از طریق راه آهن در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱٫۵ برابر افزایش یافته است.
صادرات بار از راه آهن آذربایجان ۱٫۵ برابر افزایش یافت
شاپور ارصلانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت میزان بار صادر شده از این اداره کل ۵۷ هزار و ۸۱۰ تن است.
وی با بیان اینکه میزان تخلیه بار از ابتدای سال جاری تا پایان آذر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۷ درصد افزایش یافته است، اعلام کرد: در این مدت میزان بارگیری ۹۴۲ هزار و ۹۴۰ تن و میزان تخلیه بار ۴۶۹ هزار و ۴۷۱ تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان بارگیری ۳۵ درصد و میزان تخلیه ۵۷ درصد رشد نشان می دهد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: عملکرد این اداره کل در تن کیلومتر مرزی نیز ۸۳درصد و در تن کیلومتر مبدا – مقصد ۲۸ درصد افزایش یافته است.
ارصلانی ادامه داد: در این مدت تن کیلومتر مبدا – مقصدی با ۹۸۰ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۳۴۲ تن کیلومتر از افزایش ۲۸ درصدی و تن کیلومتر مرزی با جابجایی ۳۱۲ میلیون و ۶۲ هزار و ۳۸۴ تن کیلومتر از افزایش ۸۳ درصدی برخوردار است.
وی گفت: میزان بار حمل شده داخلی در ۹ ماه سال جاری ۷۵۷ هزار و ۸۰۶ تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۶۶ هزار و ۹۱۳ تن بوده از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی برخوردار شده است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۹۰۶ نفر مسافر از طریق را ه آهن آذربایجان جابجا شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد رشد یافته است.
ارصلانی افزود: تعداد مسافر جابجا شده در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۱۲۹ نفر بود.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا