محدوده حریم خانه لاله ای تبریز به استاندار ابلاغ شد

ارک خبر- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری اثر تاریخی خانه لاله ‌ای تبریز را به استاندار آذربایجان شرقی ابلاغ کرد.
محدوده حریم خانه لاله ای تبریز به استاندار ابلاغ شد
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در نامه علی اصغر مونسان فوق آمده است: در اجرای بند ۱۲ از ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث‌ فرهنگی کشور و مواد مربوطه از قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب سال ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی قانون آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی، تاریخی ‘خانه لاله‌ای’ واقع در شهر تبریز به شماره ۲۹۱۹ در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌ شود.
در ادامه این نامه اظهار شده است: محدوده حریم اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌ شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به استاندار آذربایجان شرقی نوشته است: خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مسئولان ذیربط در استان ابلاغ شود و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.
به گزارش ایرنا، خانه لاله ای تبریز که قدمتش به اوایل دوران پهلوی می ‌رسد، متعلق به مرحوم یحیی ذکا از پژوهشگران برجسته‌ معاصر است و در دو طبقه ساخته شده است که عرضه‌ آن ۹۰۰ مترمربع و اعیانی آن ۶۰۰ مترمربع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا