غلظت آلاینده های جوی در تبریز افزایش می یابد

ارک خبر- معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با ادامه شرایط پایدار جوی در ۲ روز آینده در استان، غلظت آلاینده های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی از جمله تبریز به ویژه در روز چهارشنبه افزایش می یابد.
غلظت آلاینده های جوی در تبریز افزایش می یابد
محمد اشجعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از روز پنجشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی، افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف و مه از میزان آلاینده های جوی کاسته می شود.
وی با بیان اینکه از روز جمعه به صورت موقت جوی پایدار در استان حاکم می شود، اظهار داشت: از روز شنبه نیز سامانه بارشی به نسبه فعالی وارد استان شده و موجب ابرناکی، وزش باد شدید، بارش باران و برف و مه می شود.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد: شدت فعالیت سامانه در روز یکشنبه بیشتر شده و با توجه به بارش برف و وزش باد شدید، کولاک برف، یخبندان و اختلال در رفت و آمد جاده ای به ویژه در گردنه های برفگیر استان پیش بینی می شود.
اشجعی توصیه کرد اقدام های لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی اقدام های لازم بعمل آید.
وی گفت: هم اکنون بیشینه دمای استان متعلق به کلیبر با ۳ درجه بالای صفر و کمینه متعلق به بستان آباد با ۴ درجه زیر صفر و دمای کنونی تبریز ۲ درجه بالای صفر است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا