امضای ۴۵ نماینده مجلس پای نامه به رهبر انقلاب، برای اتمام پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه

ارک خبر- رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: تا کنون، ۴۵ نماینده پای نامه به رهبر معظم انقلاب مبنی بر درخواست برای تخصیص بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به حوزه دریاچه ارومیه را امضاء کرده‌اند.

محمد وحدتی هلان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه انتقال آب از رودخانه زاب به حوزه دریاچه ارومیه و نیاز به اعتبار برای تکمیل این پروژه و با توجه به این که دولت توانایی تخصیص این اعتبار را ندارد، جمعی از نمایندگان مجلس تصمیم به امضای نامه‌ای به این منظور گرفتند و در آن از رهبر معظم انقلاب خواستند تا دستور فرمایند که مبلغ ۲۰۰ میلیون دلاری که برای اتمام این پروژه لازم است، اختصاص داده شود.

وی گفت: تا به حال نامه مذکور را به هر کسی داده‌ایم، امضا کرده است، در صورت نیاز، به سراغ سایر نماینده‌ها هم می‌رویم.

وی با بیان این که اکثر نمایندگان آذربایجان شرقی، این نامه را امضا کرده‌اند، افزود: اگر کسی از نمایندگان استان، نامه را امضا نکرده، حتما از این نامه اطلاعی ندارد، در صورت اطلاع، حتما امضا می‌کنند.

با تکمیل پروژه طرح انتقال آب از رودخانه زاب به حوزه دریاچه ارومیه، می‌توان سالانه حدود ۶۴۰ میلیون متر مکعب از آب‌هایی که بدون استفاده از کشور خارج می‌شوند، به دریاچه ارومیه سرازیر کرد.

این پروژه از دو بخش “تونل آب‌بر” ۳۵ کیلومتری و “سد کانی سیب” تشکیل شده، در حال حاضر حدود ۲۵ کیلومتر از تونل فوق، حفر شده و عملیات اجرایی طرح، پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا