افزایش۷۰۰ گرم تولید محصول به ازاء مصرف هر یک لیتر آب /مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

ارک خبر- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تولید محصول به ازاء مصرف هر یک لیتر آب در سال‌های اخیر از ۸۰۰ گرم به ۱۵۰۰ گرم افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در مراسم تجلیل و معرفی تولیدکنندگان برتر و نمونه‌های بخش کشاورزی استان اظهار داشت: انتخاب کشاورزان، تولیدکنندگان و نمونه‌های برتر بخش کشاورزی استان بر اساس فرآیند و شاخص‌های مشخصی صورت گرفته است، بنده دست تک‌تک کشاورزان زحمتکش استان را می‌بوسم و افتخار می‌کنم که در این مقطع زمانی که کشور نیاز به افزایش تولید دارد، کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با استفاده از دانش روز و تکنولوژی‌های نوین و با به‌کارگیری تجربیات سال‌های گذشته موفق شده‌اند تولیدات خود را از متوسط میانگین استانی افزایش دهند.

وی گفت: تامین غذای جمعیت رو به رشد استان و کشور برعهده بخش کشاورزی است، کشاورزان و تولیدکنندگان استان موفق شده‌اند با منابع محدود آب و خاک بدون افزایش سطح و بدون استفاده از منابع آبی بیشتر با استفاده از فناوری‌های جدید به راندمان تولید بیشتر دست یابند.

فتحی ادامه داد: امروز رسالت و تکلیف ما سنگین‌تر از سال‌های گذشته است، به این معنی که اگر امروز یک کشاورز به افزایش تولید دست یافته است، باید سایر کشاورزان نیز از آن الگو برداری کرده و از دانش و تجربیاتش بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: ما توانایی رسیدن به خودکفایی در تمام محصولات را داریم و با وجود تلاش بعضی‌ها مبنی بر دلسرد کردن خادمان بخش کشاورزی و تشویق به واردات محصولات کشاورزی، استفاده صحیح و بهینه از منابع آب و خاک و تولید محصول سالم و ارگانیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: تولید محصول به ازاء مصرف هر یک لیتر آب در سال‌های اخیر از ۸۰۰ گرم به ۱۵۰۰ گرم افزایش یافته است و این امر مهم با استفاده از دانش روز و به‌کارگیری آموزش‌های ترویجی که توسط کارشناسان پهنه‌ها در سطح روستاها صورت می‌گیرد همچنین همت خود کشاورزان میسر شده است.

فتحی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه باید کشورمان را به سمت و سویی سوق دهیم که وابسته به بیگانگان نباشیم افزود: این مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کالای ایرانی و تاسی از فرمایشات مقام عظمای ولایت است.

وی در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و مهار آن در سطح استان گفت: امسال خوشبختانه در مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان موفق عمل کرده‌ایم و این حاصل تلاش کارشناسان دامپزشکی و همکاری بهره‌برداران بخش کشاورزی بوده است.

فتحی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های وسیع در تولید محصولات گلخانه‌ای و بازار خوب فروش این محصولات، اظهار کرد: افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی از سیاست‌های مورد حمایت وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر ضرورت یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی گفت: یکپارچه‌سازی اراضی زراعی از عوامل موثر در کاهش هزینه‌های تولید و سرشکن کردن قیمت تولید محصولات و رقابتی کردن آن است.

فتحی با آرزوی موفقیت و پیشرفت‌های روزافزون برای تمامی بهره‌برداران و کشاورزان استان ، از اهتمام و توجه ویژه مسوولان استان به بخش کشاورزی تقدیر و قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا