چهارنمایش از آذربایجان شرقی به جشنواره‌ تئاتر فجر راه یافتند

ارک خبر- چهار نمایش از آذربایجان شرقی به سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تهران راه یافتند.
چهارنمایش از آذربایجان شرقی به جشنواره‌ تئاتر فجر راه یافتند
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» (تراژدی پارک اتابک) نوشته سیدمرتضی هاشم پور و به کارگردانی سیروس مصطفی کاری از گروه تئاتر آینا به این جشنواره‌ راه یافته است.
این نمایش به زبان ترکی بوده و در آن لحظات پر تب و تاب مبارزات قهرمانانه‌ ستارخان سردار ملی پس از مجروح شدنش در پارک اتابک به تصویر کشیده شده است.
این نمایش حاصل تلاش پنج ساله‌ آفرینندگان اثر بوده که پس از ۲ سال کار پژوهشی از لحظات آخر ستارخان در باغ اتابک تهران و اسناد تاریخی، نوشته شده تا جنبه‌های مختلف آن برهه از تاریخ مشروطیت به نمایش گذاشته شود.
در این نمایش ابراهیم عباسعلی‌زاده، سیروس مصطفی، رامین بوستانی، میثم حبیبی، محمدرضا قنبری، علی سلیمانی، بابک قره خانلو و عاشیق عیسی قره خانلو نقش ایفا می کنند و جمال توانا به عنوان دستیار کارگردان حضور دارد.
نمایش «پرسه‌های موازی» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی علی کاظمی وند نیز با کسب جواز حضور در بخش اصلی سی و هفتمین جشنواره تئاتر استانی در این جشنواره شرکت می کند.
این نمایش به تهیه کنندگی علی نیک روز و با بازی فرید ادهمی، محدثه حیرت، حمید صلاحی و هادی افتخار زاده در این جشنواره حضور می‌یابد.
نمایش های «سوگلین» و «ماشین زمان» نیز از آذربایجان شرقی در بخش خیابانی این جشنواره شرکت می کند.
نمایش سوگلین به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز با موضوع بحران آب و با اشاره به آیین‌های کهن و بومی آذربایجان در این جشنواره و در بخش تولیدات تازه خیابانی حضور می یابد.
نمایش ماشین زمان به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی محمد یوسفی زاده نیز با موضوع اجتماعی را هم گروه تکم مرند به عنوان اثر منتخب جشنواره تئاتر ارس به این جشنواره معرفی شده است.
سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ٢٢ بهمن تا ۴ اسفند امسال در تهران برگزار می شود.
۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا