نمایشگاه عکس «زنده یادان» افتتاح شد

ارک خبر – نمایشگاه عکس محمدعلی جدیدالاسلام با عنوان «زنده یادان» در نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی امروز دوشنبه افتتاح شد.
نمایشگاه عکس «زنده یادان» افتتاح شد
به گزارش ایرنا، این نمایشگاه کاری از تصاویر ثبت شده در طول بیش از ۵۰ سال گذشته توسط استاد محمدعلی جدیدالاسلام، عکاس و مجموعه دار نامدار کشورمان می باشد.
مجموعه عکس‌های سیاه ‌و ‌سفید و آنالوگ محمد علی جدیدالاسلام با عنوان « صد چهره » بدین صورت خلق شده‌اند که سوژه عکس‌ها پرتره اساتید و پیشکسوتانی است که امروز در قید حیات نیستند.
ترکیب‌بندی عکس‌ها مرکز‌گرا و کنتراست آن‌ها زیباست؛ وضوح زیاد عکس ها همراه بازی با عمق میدان، بیننده را در مواجهه نخست با عکس‌ها شگفت زده می کند.
این حالت که در تمام مجموعه کاملا مشهود است، عکس‌های جدیدالاسلام را از عکاسی معمولی جدا کرده و با یک اثر هنری ماندگار مواجه می سازد؛ بدین ترتیب وی توانسته با توجه به تجربیات عکاسی هنری خود مفهوم معنابخشی به عکس ها بدهد.
نمایشگاه یاد شده با ۳۰۰ اثر از اول تا چهارم بهمن‌ماه جاری از ساعت ١۶ الی ١٩ در نگارخانه استاد یاسمی خانه فرهنگ تبریز میزبان علاقمندان است.
محمدعلی جدیدالاسلام (زادهٔ ۱۷ فروردین ۱۳۳۱ در تبریز)، عکاس پرتره و مجموعه‌دار اهل تبریز است. او با دارا بودن ۹۵۰ دوربین عکاسی، بزرگ ترین کلکسیونر دوربین‌های عکاسی در ایران است. علاوه بر دوربین، جدیدالاسلام دارای مجموعه‌ای از عکس‌های قدیمی از دوران قاجار نیز می‌باشد.
وی که همزمان با عکاسی آموختن نقاشی را هم در سال ۱۳۴۳ زیر نظر استاد باجالانلو آغاز کرده است، تا به حال ۱۰ تالیف و ترجمه،هفت مقام جشنواره ای و ۵۰ نمایشگاه را در کارنامه کاری اش دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا