۳۲۰۰ میلیارد ریال طرح بنیاد مسکن در آذربایجان شرقی بهره برداری می شود

ارک خبر- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر طرح های بنیاد مسکن این استان با اعتبار ۳ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
۳۲۰۰ میلیارد ریال طرح بنیاد مسکن در آذربایجان شرقی بهره برداری می شود
حافظ باباپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این ایام از ۱۹ طرح هادی با اعتبار ۵۰ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارهای ملی و استانی در سطح روستاهای استان بهره برداری می شود.
وی اظهار داشت: به همین مناسبت در ۲۳ روستای استان نیز طرح آسفالت معابر با اعتبار ۳۸ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال از محل قیر رایگان به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی یادآوری کرد: ۲ هزار و ۶۰۲ جلد سند مالکیت روستایی و ۹۸۹ جلد سند مالکیت شهری نیز با اعتبار یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال آماده شده و در اختیار مالکان قرار می گیرد.
باباپور ادامه داد: در دهه فجر امسال از محل اعتبارهای طرح ویژه بهسازی ۸ هزار واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال در سطح روستاهای استان آماده بهره برداری است.
وی اجرای برنامه جامع تامین مسکن اقشار کم درآمد روستایی در قالب کمک بلاعوض برای احداث واحدهای مسکونی خانواده های دارای ۲ توانجوی بهزیستی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و طلاب با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را از اقدام های دیگر این اداره کل اعلام کرد.
باباپور افزود: در دهه فجر امسال طرح ۱۶۲ واحدی مسکن شهری گلریزان عجب شیر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال بهره برداری می شود.
به گزارش ایرنا تاکنون در ۸۱۴ روستای آذربایجان شرقی، طرح هادی روستایی اجرا و در ۴۳۴ روستا این طرح بازنگری شده و ۲۳۴ هزار و ۷۱۷ سند روستایی و شهری در استان صادر شده است.
آذربایجان شرقی با بیش از ۳٫۹ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۲ هزار و ۷۲۹ روستا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا