بیش از یک میلیون تن بار در راه آهن آذربایجان بارگیری شد

ارک خبر- بیش از یک میلیون تن بار در راه آهن آذربایجان بارگیری شد
شاپور ارصلانی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کالاهای بارگیری شده در راه آه منطقه آذربایجان شامل کانتینر بار مواد معدنی، نفت کوره، آهن آلات، بالاست، اتومبیل، صفحات چوبی، زغال، سنگ روی، کودشیمیایی، کربنات سدیم، گندم، توتون، شیشه، لوازم برقی، لوله پلاستیکی و قیر بوده است.
وی با بیان اینکه این میزان بار توسط ۲۰ هزار و ۸۷۶ واگن باری جابجا شده است، اظهار داشت: در سال جاری تناژ بارگیری ۳۶ درصد، تناژ تخلیه ۵۶ درصد و تن کیلومتر مرزی این اداره کل ۸۵ درصد نسبت به ۱۰ ماه سال گذشته افزایش یافته است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: امسال میزان تن کیلومتر مرزی در این اداره کل به بیش از ۳۵۴ میلیون تن کیلومتر رسید در حالی که این میزان در سال گذشته در همین مدت ۱۹۲ میلیون تن بود.
ارصلانی میزان تخلیه بار اداره کل راه آهن آذربایجان در ۱۰ ماه سال جاری را ۵۲۷ هزار تن بار اعلام کرد و ادامه داد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۳۷ هزار تن بود.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا