طرح گردشگری در سد قیز قلعه سی اجرا می شود

ارک خبر- فرماندار خداآفرین برلزوم اجرای طرح گردشگری سدقیز قلعه سی بعنوان مهمترین عامل توسعه منطقه تاکید کرد.
طرح گردشگری در سد قیز قلعه سی اجرا می شود
به گزارش ایرنا، علی امیری راد روز پنجشنبه با بیان اینکه توسعه این شهرستان باید بصورت جهشی و با سرعت و دقت لازم باشد با تقدیر از همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص صدور مجوزهای اولیه، همکاری و هماهنگی تمامی ادارات ذیربط جهت صدور مجوزهای لازم تغییر کاربری اراضی و مطالعات زیست محیطی به منظور تسریع در اجرای فاز اول این طرح را خواستار شد .
وی با اشاره به پیش بینی جذب سالانه ۲۵۰هزار نفر گردشگر در اثر اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: جذب و توسعه گردشگری خداآفرین با هدف افزایش رفاه و آسایش و نیز بهبود کسب درآمد و اشتغال و معیشت مردم مرزنشین منطقه باید در اولویت شهرستان باشد.
وی افزود: مردم و مسئولان باید با هدف توسعه منطقه ازسرمایه گذاران حوزه گردشگری حمایت کرده و جهت تسریع درعملیات اجرایی طرح های گردشگری همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، طرح دهکده گردشگری ساحلی ارس در شهرستان خداآفرین در اراضی ساحلی شهرخمارلو به وسعت ۷۰هکتار و ایجاد جزیره مصنوعی در دریاچه سدقیز قلعه سی به وسعت تقریبی ۷هکتار اجرا می شود .
طرح گردشگری سد قلعه سیزی در ۳ فاز عملیاتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود که برای اجرای فاز نخست آن مبلغ ۲۶میلیارد تومان پیش بینی شده است .
شهرستان خداآفرین یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است، که با وسعت ۱۵۲۵ کیلومتر مربع ۳٫۳ درصد مساحت استان را شامل می‌شود و از سمت شمال با کشور جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان جلفا و از سمت جنوب با شهرستان‌های کلیبر و ورزقان هم‌مرز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا