استاندار آذربایجان‎شرقی خبر داد ایجاد شهرک صنایع‌دستی در تبریز

ارک خبر- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برای اشتغال‌زایی زودبازده، گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‎های ماست و در این راستا احداث چند شهرک یا ناحیه صنعتی را در دستور کار داریم.

ایجاد شهرک صنایع‌دستی در تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان با اشاره به تصویب ایجاد ناحیه صنایع‌دستی به مساحت ۶ هکتار در حریم شهر تبریز و اراضی قزلجه میدان اظهار داشت: برای اشتغال زودبازده، گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‌های ماست و در این راستا احداث چند شهرک یا ناحیه صنعتی را در دستور کار داریم.

وی افزود: ایجاد نواحی صنعتی مزیت‎های زیادی در کاهش هزینه‎ها و تعدیل مسائل زیست‎محیطی دارد.

پورمحمدی در عین حال خاطرنشان کرد: مسائل زیست محیطی بسیار مهم است و باید تعادل بین توسعه شهرک‎های صنعتی و رعایت الزامات زیست‎محیطی حفظ شود.

استاندار آذربایجان‎شرقی در ادامه با اشاره به تصویب کلیات دومین سند تدبیر توسعه استان، ابراز داشت: هر برنامه‌ای بهتر از برنامگی است، در هر صورت باید سیاست‌های اجرایی اهداف تعیین شده سند تدبیر توسعه نیز باید تعریف شود.

در این جلسه پیشنهادات ایجاد شهرک‎ صنعتی مس ورزقان و ناحیه صنعتی علیشاه، تعیین کاربری خدماتی تفریحی گردشگری داخل حریم شهر میانه، تعیین کاربری صنایع کارگاهی جهت تولید پالت چوبی در خارج از حریم شهر بستان‎آباد و کلیات دومین سند تدبیر توسعه استان به تصویب رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا