تعداد کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی بیش از چهار برابر شده است

ارک خبر- مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه کتابخانه های عمومی این استان در ۴۰ سال اخیر گفت: تعداد این کتابخانه ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از چهار برابر شده است.
تعداد کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی بیش از چهار برابر شده است
به گزارش ایرنا، شهرام خدایی روز یکشنبه در نشست نهاد کتابخانه های عمومی مراغه افزود: در این مدت تعداد کتابخانه های عمومی استان از ۲۷ به ۱۱۴ باب افزایش یافته است.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مختلف برای افزایش کمی و کیفی کتابخانه ها اضافه کرد: مراغه با توجه به جمعیت و سابقه فرهنگی و اجتماعی، باید حداقل پنج باب کتابخانه داشته باشد در حالی که فقط ۲ کتابخانه در این شهرستان وجود دارد.
خدایی گفت: در راستای توسعه کتابخانه های عمومی این شهرستان، آماده جذب خیران نیک اندیش و فرهنگ دوست برای ساخت کتابخانه هستیم.
وی با اشاره به راه اندازی سه کتابخانه سیار در آذربایجان شرقی افزود: این واحدهای سیار کتابخانه ای با هدف ترویج کتابخوانی و ارائه خدمات به روستاهای دور و صعب العبور راه اندازی شده و یا می شود.
فرماندار مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای توسعه کتابخانه های عمومی گفت: با همکاری شهرداری سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی این شهرستان از درآمدهای شهرداری تامین و پرداخت می شود.
حمید شکری افزود: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان و با بررسی های کارشناسی، سه ایستگاه مطالعه در محل ایستگاه راه آهن، ترمینال مسافری و بیمارستان امیر المومنین (ع) راه اندازی خواهد شد.
حدود ۷۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی مراغه موجو است و این ظرفیت مناسبی برای بهره مندی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا