بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی برای حفظ سلامت مردم ضروری است

ارک خبر- معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی برای حفظ سلامت مردم و مصون نگه داشتن آنان از بیماری ضروری است.
بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی برای حفظ سلامت مردم ضروری است
به گزارش ایرنا، جواد رحمتی دوشنبه شب در نشست مدیریت پسماندهای کلانشهر تبریز، زباله های بیمارستانی را از معضلات نگران کننده و مهم شهروندان اعلام کرد و افزود: امحاء اصولی زباله های بیمارستانی ضامن سلامت مردم و شهروندان است.
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه برنامه ریزان و مدیران شهری برای امحای اصولی زباله های بیمارستانی، اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی باید با همکاری هم محیطی سالم و بدون آلودگی برای شهروندان فراهم کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به خطرات زیست محیطی پسماندهای بیمارستانی و تاکید بر امحای صحیح این پسماندها گفت: با وجود فعالیت بیمارستان های متعدد در آذربایجان شرقی تنها ۲۲ بیمارستان به سامانه بی خطرسازی پسماند مجهز است.
حمید قاسمی افزود: هم اکنون در تبریز ۷ هزار واحد درمانی با تولید انواع پسماندهای پزشکی فعالیت می کند و پسماند حدود ۷۰۰ واحد کلینیکی، آزمایشگاهی، مطب، تزریقاتی، دندانپزشکی و طب سنتی توسط سه شرکت خصوصی ساماندهی و مدیریت می شود.
در این نشست مدیریت پسماندهای کلانشهر تبریز، مسئولان کلینیک حکیمان نور و بیمارستان های نور نجات و شفا ملزم شدند تا ۳ ماه آینده نسبت به راه اندازی دستگاه های بی خطرسازی پسماند های خود اقدام کنند.
همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی تبریز با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان مطب های دارای پسماند پزشکی را شناسایی و با اولویت بندی نسبت به مدیریت و بی خطرسازی پسماند آن ها اقدام کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا