اقتصاد و صنعت آذربایجان شرقی نیازمند معماری اقتصادی است

ارک خبر- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز و رئیس انجمن صنایع غذایی آذربایجان شرقی گفت: اقتصاد و صنعت استان نیازمند نقشه راه توسعه و معماری اقتصادی است.
اقتصاد و صنعت آذربایجان شرقی نیازمند معماری اقتصادی است
به گزارش ایرنا، یونس ژائله روز چهارشنبه در نشست جمعی از اعضای اتاق بازرگانی تبریز و فعالان اقتصادی و صنعتی استان در هتل گسترش تبریز با خبرنگاران افزود: برنامه ریزی متولیان اقتصاد و صنعت استان باید بر اساس این نقشه راه باشد تا بتوان برای دریافت سهم خود از کشور و دنیا اقدام کرد.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تبریز نقش اساسی در توسعه و اقتصاد استان ایفا می کند، یادآوری کرد: این اتاق متولی اقتصاد استان بوده و باید از بخش خصوصی فعال و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای رشد و رونق اقتصاد استان دعوت کند.
فعال اقتصادی و مالک گروه صنایع غذایی شیرین عسل با انتقاد از وضعیت فعلی اداره اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: اتاق های بازرگانی و به تبع آن اتاق تبریز رئیس محور است و بر فعالیت های آن تاثیر می گذارد.
ژائله ادامه داد: باید از مدل های جدید برای رشد کسب و کار و رونق اقتصاد استان استفاده شود و افراد توانمند و شناخته شده در سطح ملی در اتاق بازرگانی تبریز حضور داشته باشند.
وی گفت: مهمترین چالش استان نبود صداقت مسئولان در گفتار و رفتار آنان است به طوری که آن چه که حرف می زنند با آن چه که عمل می کنند فرق می کند.
ژائله ادامه داد: سند توسعه و تدبیر استان با خرج میلیاردها ریال تدوین شده ولی در زمان حاضر در گوشه ای خاک می خورد.
استاندار اسبق آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نقش و اهمیت اتاق بازرگانی تبریز در اقتصاد و صنعت استان، گفت: این اتاق دارای قدمت زیادی در کشور بوده و باید در این اتاق افراد لایق، سالم، پاکدست، کارآفرین، خوشنام و شناخته شده در سطح ملی حضور داشته باشند.
محمدعلی سبحان اللهی افزود: تبریز از گذشته در اقتصاد صاحب مکتب بوده و افراد برخوردار از وجهه خوب در سطح ملی و بین المللی و تجربه کارآفرینی می توانند رشد و توسعه استان را سرعت بخشند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه گفت: توسعه و کارآفرینی مبنا و محور فعالیت فعالان اقتصادی و صنعتی استان بوده و در این زمینه باید از قابلیت های این افراد استفاده کرد.
ابوالفتح ابراهیمی با انتقاد از اینکه فعالیت های این اتاق بازرگانی تبریز رئیس محور است، افزود: بیش از ۵۰ ، ۶۰ درصد سیاست های این اتاق بر اساس تصمیم های رئیس انجام می شود.
وی با بیان اینکه اقدام های خوبی در اتاق بازرگانی تبریز انجام شده است، یادآوری کرد: برخی از کارهای ضروری نیز برای توسعه و رشد استان و تبریز به علت برخی سیاست های اتاق مغفول مانده است.
در این جلسه برخی از اعضای اتاق بازرگانی تبریز و فعالان اقتصادی با تاکید بر ضرورت تحول در اتاق بازرگانی تبریز نظرات خود را در ارتباط با رشد و توسعه اقتصاد و صنعت استان در سطح ملی و بین المللی ارایه کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا