ثبت ۶۱ اثر تاریخی سلماس در فهرست آثار ملی

ارک خبر- سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلماس گفت: ۶۱ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی افراسیاب گراوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سلماس با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان های شمالی آذربایجان غربی است که در ۹۰ کیلومتری شمال ارومیه و در کنار مرزهای ایران و ترکیه و ساحل دریاچه ارومیه واقع است اظهار کرد: تعداد ۶۱ اثر تاریخی در حوزه میراث فرهنگی این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

گراوند با اشاره به مهمتر ین مقاصد گردشگری این شهرستان افزود: مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان منطقه گردشگری نظر آباد و آبگرم بوده که هر ساله میزبان بسیاری از میهمانان نوروزی هستند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مسافران نوروزی سال گذشته سلماس گفت: این شهرستان درسال گذشته پذیرای ۲۳۴ نفرمسافر نوروزی بود که از این تعداد ۶۷ نفر در هتل و ۱۶۷ نفر در مهمانپذیرهای این شهرستان اقامت داشتند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلماس در خصوص طرح های سرمایه گذاری این شهرستان تصریح کرد: یک واحد اقامتگاه بوم گردی در خان تختی در حال ساخت است و مجتمع گردشگری نظرآباد و مجتمع تفریحی و گردشگری آبگرم ایسی سو جز طرح های سرمایه گذاری در حوزه اداره کل این شهرستان است.

گراوند با بیان اینکه امسال ۸ کارت شناسایی صنایع دستی در این شهرستان صادر شده است گفت:۳۸ پروانه تولیدی در این شهرستان صادر و همچنین۳۳ هنرمند نیز بیمه هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا