انجام ۱۸۹۱ عمل جراحی باز قلب در بیمارستان شهید مدنی تبریز/پذیرش ۳۵۰ بیمار خارجی با مشکل قلبی

ارک خبر- مدیر مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی تبریز از انجام ۱۰ هزار و ۴۰۰ عمل جراحی و اقدامات تشخیصی و درمانی تهاجمی در حوزه فوق تخصصی قلب و عروق این مرکز خبر داد.سیامک کاشفی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال ۱۰ هزار و ۴۰۰ عمل جراحی و اقدامات تشخیصی و درمانی تهاجمی در حوزه فوق تخصصی قلب و عروق در مرکز آموزشی و درمانی شهید مدنی تبریز با موفقیت به انجام رسیده است.

وی افزود: این تعداد مداخله تهاجمی پیشرفته به یک‌هزار و ۸۹۱ مورد عمل جراحی باز قلب و ۸ هزار و ۵۳۱ موردبه آنژیوگرافی مربوط می‌شود.

انجام ۴ پیوند قلب

کاشفی‌مهر افزود: علاوه بر اعمال جراحی روتین بیمارستان تعداد چهار مورد عمل پیوند قلب در این بیمارستان با موفقیت انجام یافته که امیدواریم با توجه توانایی بالای بیمارستان و همچنین تیم فوق تخصصی پیوند قلب در این مرکز با ترویج فرهنگ اهداء عضو این تعداد در سال آینده افزایش یابد.

مدیر بیمارستان شهید مدنی تبریز با اشاره به افزایش تعداد کل مراجعه‌کنندگان به این مرکز ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن ماه نزدیک به ۱۳۰ هزار مراجعه کننده به بخش‌های مختلف از جمله اورژانس، سرپایی درمانگاه، طب فیزیکی و توانبخشی، پاراکلینیکی و بستری صورت گرفته و خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

وی ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و تکریم ارباب رجوع را ضروری دانسته و اضافه کرد: گرفتن خدمات درمانی مناسب و به موقع حق بیمار بوده و اهتمام تیم مدیریت و همکاران عزیز در این بیمارستان ارتقاء سطح کیفی خدمات درمانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای بیماران است.

پذیرش ۳۵۰ بیمار خارجی

کاشفی‌مهر ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمات درمانی به هموطنان در بخش پذیرش بیماران خارجی به بیش از ۳۵۰ بیمار خارجی که عمدتا از سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان مراجعه کرده بودند، در بیمارستان شهید مدنی پذیرش و خدمات تشخیصی درمانی لازم را دریافت کرده‌اند.

وی، تغذیه و شیوه زندگی سالم را یکی از راه‌های اصلی پیشگیری از بیماری‌های قلبی، عروقی تلقی کرده و بیان کرد: امروزه با پیشرفت‌هایی که در صنعت و تکنولوژی به وجود آمده اکثرا سبک و شیوه زندگی به سمت کم تحرکی و استفاده از فست فودها و غذاهای آماده رفته که در کنار تحمیل استرس‌های محیطی و رواج مصرف دخانیات زمینه‌ساز بروز روزافزون بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی عروقی شده است و به نظر می‌رسد در چنین شرایطی توجه به اصلاح شیوه زندگی می‌تواند تا سطح قابل توجهی از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا