هفته فرهنگی فرانسه در تبریز برگزار می شود

ارک خبر-مدیر موسسه بین المللی الف گفت: هفته فرهنگی فرانسه در تبریز برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، هومن بیگ نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این رویداد فرهنگی از فردا با حضور «فیلیپین بانتژا» وابسته فرهنگی سفارت فرانسه در تهران در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز افتتاح می شود.
وی اظهار داشت: در این برنامه قرار است آثار سینمایی فرانسه به انتخاب « ژان میشل فرودون»، رئیس سابق کایه دو سینما، به نمایش گذاشته شود.
مدیر موسسه بین المللی الف یادآوری کرد: این فیلم ها به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سینمای مجتمع ۲۹ بهمن به نمایش در می آید.
بیگ نژاد، برپایی نمایشگاه عکس از عکاس معروف فرانسوی را از دیگر برنامه های هفته فرهنگی فرانسه در تبریز اعلام کرد و ادامه داد: این نمایشگاه با عنوان «میان سرگشتگی و آشفتگی» از مجموعه آثار «آلن سکارولی» در گالری مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن موسسه الف برپا می شود.
وی با اشاره به برگزاری رویدادهای بین المللی مانند جشنواره تئاتر صلح توسط موسسه بین المللی الف گفت: تلاش برای گسترش مراودات فرهنگی کهن شهر تبریز از جمله اهداف برپایی هفته فرهنگی فرانسه در این شهر است.
سابقه حضور فرانسوی ها در خطه آذربایجان به اوایل دهه نوزدهم میلادی برمی گردد؛ در آن زمان لازاریست های فرانسوی نخستین کتابخانه ها و کلیساهای خود را در این منطقه بنیان گذاشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا