افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت اسکان مسافران اصفهان همزمان با بازگشایی زاینده رود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

 

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان خبر داد:

افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت اسکان مسافران اصفهان همزمان با بازگشایی زاینده رود

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: با توجه به بازگشایی زاینده رود ظرفیت اسکان در شهر اصفهان را نسبت به گذشته ۷۰ درصد افزایش داده ایم و پیش بینی می شود هر روز ۱۸۰ هزار مسافر در اصفهان اسکان یابند.

به گزارش ارک خبر:حسین امیری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از سلسله نشست های “سه شنبه ها با رسانه” در خصوص فعالیت های ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان از سه ماه پیش آغاز شد تا توزیع سفر و گردشگری در شهر برای استفاده حداکثری از ظرفیت های طبیعی، تاریخی و تفریحی اصفهان فراهم شود.

وی ادامه داد: با دستور شهردار اصفهان امسال رویکرد ما در اجرای برنامه های ویژه مسافران نوروزی در ستاد اجرایی خدمات سفرُ ایجاد نشاط، امید و شادمانی است. شهرداری به عنوان متولی و هماهنگ کننده ستاد علاوه بر انجام وظایف خود در قبال مسافران، زمینه ساز رونق اقتصادی برای شهروندان نیز خواهد بود.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: همکاران ما در شهرداری از یک ماه فعالیت خود برای آماده سازی بخش های مختلف مرتبط با سفرهای نوروزی را آغاز کرده اند که نتایج آن در روزهای آینده در شهر متجلی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای اطلاع رسانی خدمات ستاد سفر و تامین ایمنی مسافران و شهروندان از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم، گفت: ساختار ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان متشکل از ۱۰ کمیته در ستاد مرکزی و ۱۵ کمیته در مناطق مختلف شهر است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: پنج ستاد هدایت و اسکان در محورهای ورودی شهر اصفهان تشکیل شده که در آزادراه معلم (شمال) با مسئولیت شهرداری منطقه ۱۲، بلوار آزادگان (شمال غرب) با مسئولیت منطقه ۲، محور جنوب با مسئولیت شهرداری منطقه شش، محور غرب با مسئولیت منطقه ۹، ورودی روستای تیران چی (محور نجف آباد به اصفهان) و محور شرق (بلوار امام رضا) با مسئولیت منطقه ۱۵ مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه در محور جنوب شهر اصفهان نیز هماهنگی لازم با شهرداری بهارستان برای هدایت و اسکان مسافران نوروزی انجام شده است، اظهار کرد: سال گذشته از ۲۸ اسفندماه ۹۶ تا ۱۳ فروردین ۹۷ یک میلیون  و ۲۰۰ هزار مسافر در شهر اصفهان اسکان یافتند که ۳۳ درصد در مراکز آموزشی، ۳۷ درصد در منازل استیجاری، ۱۲ درصد در کمپ فدک، حدود ۵ درصد در هتل ها و مهمانپذیرها و ۳ درصد در فرهنگسراها و سالن های ورزشی شهر اصفهان مستقر شدند.

امیری بیان کرد: برای نوروز سال ۹۸ هم پیش بینی استقرار ۱۸۰ هزار مسافر در هر شب را داریم که ۱۵ هزار نفر در ۷۲ هتل و ۲۸ مهمانپذیر اسکان می یابند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی یکصد بنگاه مشاور املاک، ۸۰ هزار نفر در منازل استیجاری، ۵ هزار نفر در مدارس و خوابگاه های شهر اصفهان، ۱۵ هزار مسافر در کمپ فدک و ۲۰ هزار نفر نیز در ۳۰ سالن ورزشی شهرداری و ۱۰ سالن ورزشی سایر ادارات و سازمان ها مستقر می شوند، گفت: برای نخستین بار مسافران شهر اصفهان می توانند قبل از ورود به شهرمحل اسکان خود را از طریق سامانه ereserving.com را انتخاب و رزرو کنند. این سامانه به صورت ۲۴ ساعته از سوی فاوا پشتیبانی می شود و اگر مسافران در این زمینه مشکلی داشتند می توانند با سامانه ۱۳۷ مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در مورد فعالیت های ستاد هم از طریق رسانه های گروهی و شبکه های مجازی و ۱۳۷ در اختیار مسافران قرار می گیرد، گفت: ۲۰ هزار نقشه راهنمای شهر در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد و در ۲۰ نقشه شهر کیوسک اطلاع رسانی مستقر می شود. ۳۰ دوچرخه سوار راهنما نیز در سطح شهر تردد می کنند.

امیری بیان کرد: کمیته قضایی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان از ظرفیت دستگاه قضایی برای برخورد با جرائم و موانعی که سد راه تردد مسافران و شهروندان خواهد شد، استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه در کمیته ایمنی و حوادث از ظرفیت ۲۴ ایستگاه آتش نشانی در شهر و اورژانس استفاده می کنیم، ادامه داد: امسال با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در همه ستادهای هدایت و اسکان مسافران نوروزی خودروی اورژانس مستقر می شود.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: کمیته منابع انسانی هم با ۵۰۰ نیرو در حوزه های ستادی سطح مناطق کار اسکان مسافران را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ۳۰ جایگاه سی ان جی در شهر اصفهان در روزهای نوروز خدمات رسانی می کنند، اظهار کرد: سه مرکز معاینه فنی شهرداری اصفهان نیز در روزهای تعطیل نوروز فعال است.

امیری گفت: در نوروز ۹۸، ۱۱۲ داروخانه، شش درمانگاه شبانه روزی دندان پزشکی، ۱۷ واحد آزمایشگاهی، ۴۵ درمانگاه شبانه روزی و ۳۰ بیمارستان فعال است و در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دیالیز بیماران دیالیزی همچنان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه با بازگشایی زاینده رود در نوروز ظرفیت اسکان مسافران اصفهان حدود ۷۰ درصد افزایش می یابد، بیان کرد: به منظور ایجاد آمادگی برای اجرای همه فعالیت ها در نوروز، مانور ستاد سفر شهر اصفهان هفته آینده برگزار خواهد شد.

خبرنگار:محبوبه عزیز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا