بودجه ۱۰ هزار میلیارد ریالی آذربایجان شرقی/ ۲ هزار طرح در دست اجرا

ارک خبر- معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی ‘با اشاره به طرح‌های عمرانی در دست اجرای استان و با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه استان بوده است، گفت: بیش از ۲ هزار طرح در این استان در حال اجرا است که بیش از ۸۰۰ طرح مربوط به طرح های نیمه تمام است.به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی در جمع مدیران استان اظهار داشت: در یک برنامه کوتاه مدت برای سال آینده برای سه هزار نفر در مناطق روستایی اشتغال پیش بینی شده است.

وی افزود: اشتغال در حوزه گردشگری استان تقریبا دست نخوره باقی مانده و بر این اساس سال آینده در حوزه روستایی و گردشگری ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی شده است.

رحمتی گفت: آذربایجان‌شرقی در واقع استان صنعتی بوده، ایجاد اشتغال نیز در این حوزه مورد توجه واقع شده و این اساس ۶۵ روستا بر اساس توانمندی‌های بومی مبنای ایجاد اشتغال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این اشتغال بر روی مهاجرت معکوس نیز تاثیر گذاشته و عامل افزایش جمعیت روستایی و ماندگاری روستائیان در محل سکونت ان خواهد شد.

رحمتی با اشاره به طرح های عمرانی در دست اجرای آذربایجان شرقی و با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه استان بوده است، گفت: بیش از ۲ هزار طرح در این استان در حال اجرا است که بیش از ۸۰۰ طرح مربوط به طرح های نیمه تمام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا