اشتغال ۷ میلیون نفر در مشاغل غیر رسمی

خبرگزاری ارک: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته از ریزش ۲۴۰ هزار نفر نیروی کار جلوگیری کردیم، گفت: سالانه به ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار شغل جدید نیاز داریم تا نرخ بیکاری تک رقمی را تجربه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی امروز یکشنبه در چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال از تمامی اساتید، شخصیت‌های مستقل علمی و فرهنگی و همه اندیشمندان در حوزه های اقتصادی و اجتماعی درخواست کرد که برای ارتقای فرهنگ کار با یکدیگر مشارکت کنند.وی با بیان اینکه امروز بیکاری در جهان در رقم ۲۰۰ میلیون نفر قرار گرفته که این رقم ۳۰ میلیون بیشتر از تعداد بیکاران سال ۲۰۰۸ است، گفت: در شرایط کنونی بیکاری جوانان در جهان بدتر از بیکاری برای همه گروه های سنی است، در عین حال شکاف جنسیتی در ارتباط با بیکاری ۲۰ درصد است.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هدف از توجه به آمارهای موجود در جهان در خصوص اشتغال، عنوان کرد: وضع موجود در همین شرایط قابل تبیین است، زیرا موقعیتی را برای اندیشه ورزی مهیا می کند و راهکاری نشان می دهد که از فقر و عقب ماندگی عبور کنیم.

اشتغال ۷ میلیون نفر در مشاغل غیررسمی
ربیعی درباره وضعیت اشتغال در کشور گفت: سال گذشته توانستیم از ریزش ۲۴۰ هزار نفر نیروی کار جلوگیری کنیم، این در حالی است که سالانه به ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار شغل جدید نیاز داریم تا نرخ بیکاری تک رقمی را تجربه کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ۲۲ میلیون شاغل در کشور ۱۵ میلیون نفر بیمه هستند که این آمار حاکی از آن است که هفت میلیون نفر در مشاغل غیررسمی فعالیت می کنند.

عضو کابینه دولت یازدهم، مسئله صندوق‌های بازنشستگی را یکی از مسائل مهم ارزیابی کرد و افزود: قوانین حمایتی از بازنشستگی زودهنگام از دیگر مسائل ما است که باید مورد توجه قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا