مدیرکل راه آهن آذربایجان: پارسال بیش از ۲٫۳ میلیون مسافر جابجا شد

ارک خبر- مدیرکل راه آهن آذربایجان از جابجایی ۲ میلیون و۳۴۰ هزار و ۳۷۵ نفر توسط ناوگان ریلی این منطقه در سال قبل خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۲۳٫۷ درصد رشد نشان می دهد.
مدیرکل راه آهن آذربایجان: پارسال بیش از ۲٫۳ میلیون مسافر جابجا شد
شاپور ارصلانی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: نوروز امسال ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر مسافر حومه‌ای گردشگری و بین‌المللی توسط اداره کل راه آهن آذربایجان جابجا شد.
وی اظهار داشت: در این مدت همچنین با قطار گردشگری چارتری تبریز- جلفا، تعداد ۱۴ هزار و ۹۹۰ نفر مسافر، قطار محلی تبریز- جلفا ۹ هزار و ۵۸۱ نفر مسافر و قطار گردشگری تبریز – وان تعداد ۳۱۱ نفر مسافر جابه‌جا شده است.
وی تعداد مسافر جابجا شده آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۷ را تعداد ۲ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۳۱۴نفر مسافر اعلام کرد که نسبت به سال ۱۳۹۶ از رشد ۴٫۸ درصدی برخوردار بوده است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان، نسبت رشد تعداد مسافر جابجا شده در سال ۱۳۹۷ را نسبت به سال ۱۳۹۶ به ترتیب در تعداد مسافر جابه‌جا شده در ناحیه ۲۳٫۷ درصد، مسافر جابجا شده در استان ۴٫۸ درصد، تعداد مسافر جابجا شده با قطارهای محلی حومه‌ای ۱۱٫۶ درصد و مسافر جابجا شده با قطارهای بین المللی را ۲۸۵درصد اعلام کرد.
ارصلانی از رشد ۴۰٫۵۲ درصدی نفر کیلومتر جابجا شده در اداره کل راه آهن آذربایجان در سال ۱۳۹۷ نیز خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۷ اداره کل راه آهن آذربایجان یک میلیارد و ۲۹۴ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۴۷ نفر- کیلومتر مسافر جابجا کرده است.
وی همچنین به افزایش ۳۷ درصدی میزان بارگیری، ۳۹ درصدی میزان تخلیه بار و ۷۲ درصدی تن کیلومترمرزی حمل بار در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: این اداره کل پارسال شاهد بارگیری یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۳۷ تن بار و تخلیه ۶۲۲ هزار و ۵۶۰ تن بار در خود بوده است که نسبت به سال قبل به ترتیب افزایش ۳۷ درصدی میزان بارگیری و ۳۹ درصدی میزان تخلیه بار را ثبت کرده است.
وی تشریح کرد: میزان بار صادره از اداره کل راه آهن آذربایجان در سال قبل ۱۰۹ هزار و ۸۸۴ تن بود که نسبت به سال قبل رشد ۲۴۸ درصدی رانشان می‌دهد.
ه گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا