دولت توسعه یافته پایدار محصول آموزش و پرورش پویاست

ارک خبر- فرماندار تبریز با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در شکل گیری شخصیت انسان‌ها و تربیت نسل‌ها گفت: دولت توسعه یافته پایدار محصول آموزش و پرورش پویا است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بهروز مهدوی در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز در سال جدید با بیان این مطلب اظهار کرد: لازمه جامعه موفق و توسعه یافته، تربیت انسان‌های فهیم، عالم و آگاه بوده و این مهم زمانی محقق می‌شود که دولت‌ها نگرشی ویژه به آموزش و پرورش و جایگاه معلم داشته باشند.

وی افزود: بیشترین معضلات جوامع و بدرفتاری‌های اجتماعی ریشه در مباحث فرهنگی و ضعف در حوزه آموزش و پرورش آن جامعه دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت (روز معلم)، بر ضرورت ارج نهادن به مقام شامخ معلم در تمامی روزها تاکید کرد و گفت: برای تجلیل و ارزش‌گذاری جایگاه معلمان باید برنامه‌ای راهبردی و برنامه‌ریزی شده که در آن چشم انداز واقعی منزلت حقیقی معلمان مشخص شده است، تدوین شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در پایان هفته معرفی مشاغل را فرصت مناسبی برای مجموعه آموزش و پرورش عنوان کرد و متذکر شد: با ایجاد فکر و نگرشی نو در دانش آموزان و باور اینکه تحصیل فقط برای رسیدن به یک شغل اداری نیست، می‌توان انگیزه دانش آموزان را برای دستیابی به فرصت‌های شغلی مورد علاقه افزایش داده و به کارآفرینی تشویق کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا