اولین نمایشگاه ملی کتاب دانش‌آموزان مولف اصفهان برگزار می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

اولین نمایشگاه ملی کتاب دانش‌آموزان مولف اصفهان برگزار می‌شود

مدیر مجتمع فرهنگی،آموزشی وتحقیقاتی دکتر محمد شفیعی گفت:اولین نمایشگاه ملی  کتاب دانش‌آموزان مولف اصفهان از۳تا ۶ اردیبهشت در نگارستان امام خمینی (ره) استان اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش  ارک خبر،  دکتر محمدشفیعی درنشست خبری با اصحاب رسانه  با اعلام این خبر اظهار کرد: تمام دانش آموزان پایه چهارم دبستان تا نهم دبیرستان این مرکز که جمعا ۴۰۰ نفر هستند، در  گروه‌های دونفره، ۲۰۰ جلد عنوان کتاب در موضوعات مختلف تالیف کرده‌اند که در قالب نمایشگاهی چهار روزه در اصفهان برگزارخواهد شد .
وی بااشاره به  موضوعات این کتاب‌های آموزشی گفت: ۲۰۰ جلد عنوان کتاب در ۱۵ حوزه مختلف شامل شیمی، زیست شناسی،  رباتیک، مکانیک، هوافضا، الکترونیک، خودرسازی،نانومواد، هنر و معماری، علوم و معارف اسلامی، مدیریت و جامعه شناسی، علوم اجتماعی وعلوم کامپیوتر تالیف شده است.
شفیعی درباره روش نگارش و تالیف این کتاب‌ها گفت: کتاب‌ها به کمک و پیگیری مرکز تحقیقات دکترمحمدشفیعی و انتشارات امیرفدک اصفهان با مجوز اداره ارشاد، اداره ملی سازمان اسناد کل کشور، موسسات شابک و فیپابه چاپ رسیده است.
 شفیعی بیان کرد: برای تالیف این کتاب ها، هر تیم متشکل از دو دانش آموز با همراهی یک استاد راهنما مطالب را گردآوری و تنظیم کرده‌اند که پس از ویرایش به چاپ رسیده است.
وی در خصوص فرایند نگارش و تهیه کتاب‌ها نیز افزود: در مرحله اول ۳۰ درصد مطالب کتاب توسط دانش آموزان تهیه شده و ۷۰ درصد توسط استاد راهنما آموزش و تکمیل خواهد شد و در مرحله دوم، ۷۰درصد مطالب توسط دانش آموزان تهیه و ۳۰ درصد توسط استاد راهنما و امیدواریم از سال ۹۹ به بعد دانش‌آموزان بتوانند صد در صد کتاب را خودشان گردآوری و تالیف کنند.
شفیعی، تالیف این کتاب ها را بهترین منبع مطالعاتی برای دانش آموزان و بهترین راهکار برای هدفمند کردن آینده آنها دانست و افزود: در نگارش این کتاب ها سعی شده علوم مختلف در نظر گرفته شود و از تک رشته ای شدن دانش آموزان جلوگیری شود.
مدیر مجتمع فرهنگی،آموزشی وتحقیقاتی دکتر محمد شفیعی  بابیان اینکه فعالیت های این مرکز بر مجموعه اقدامات فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی تمرکز دارد، تصریح کرد: با تالیف این کتب زمینه توانمندسازی جوانان از دوره های آموزشی پایه نهادینه می شود و روش های درست تحقیق، تمرین و یادگیری نگارش مقالات را از سنین پایین به نوجوانان آموزش داده می شود.
شفیعی برضرورت یکسان سازی آموزش تاکید کرد و گفت: نگاه یکسان به تمام دانش آموزان می توانند زمینه موفقیت را برای آنها در هر شرایطی فراهم آورد.
به گفته شفیعی دانش‌آموزان بی‌بضاعت در این موسسه بورسیه می‌شوند به این صورت که دانش‌آموزان بی بضاعت درس‌خوان تا زمان ورود به دانشگاه و دانش‌آموزان بی بضاعت درس‌نخوان تمام مدت تحصیل خود تحت نظارت این مرکز آموزشی خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان این موسسه در مسابقات علمی پژوهشی کشور شرکت داشته‌اند تصریح کرد: دانش آموزان این موسسه موفق به ثبت بیش از ۳۰ نوآوری و کسب ۲۸ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز در مسابقات جهانی، جشنواره‌های خوارزمی و جابرابن حیان شده‌اند و در فعالیت‌های قرآنی و ورزشی نیز رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند و همچنین رکورددار مسابقات سازه‌های ماکارونی کشور در مقطع دبستان هستند.
وی با بیان اینکه در دنیا بهترین و پردرآمدترین شغل، انتشارات و نویسندگی است، اظهار کرد: با تالیف این کتاب های آموزشی به کودکان و نوجوانان یاد می‌دهیم، زندگی های خود را به درستی پیش ببرند و بیشتر سعی شده دانش آموزان به جامعه نویسندگان سوق پیدا کنند.
نماینده کانون فرهنگی آموزش قلم چی(پسران ) دراستان اصفهان افزود: دانش‌آموزان می‌توانند تا پایان تحصیلات خود در مقطع متوسطه حداقل، ۴ کتاب و حداکثر ۸ کتاب تالیف کنند و از محل فروش کتاب‌ها بیمه عمر برای آنها خریداری می‌شود تا در ۱۰ سال آینده منبع مالی مطمئنی داشته باشند.
شفیعی با بیان اینکه تعامل این مرکز با آموزش و پروش بسیار خوب است، اظهار کرد: اقدام ما در راستای سند چشم انداز بیست ساله آموزش پرورش است.
 
مدیرمسئول انتشارات امیرفدک و عضو تعاونی ناشران اصفهان نیز گفت: تالیف این کتاب ها در این حجم و تعداد برای نخستین بار در جهان توسط این مجموعه آموزشی در اصفهان انجام شده است.
وی ادامه داد: این کودکان به افرادی تبدیل می شوند که ناخودآگاه از بزهکاری دور شده و حس مشارکت آنها با کار تیمی افزایش می یابد. علاوه بر نهادینه کردن اقدامات فرهنگی، آموزشی در دانش آموزان، این افراد به عنوان “بیزنس من” تربیت می شوند.
منصوری از تالیف کتب آموزشی برای کشورهای همسایه با کمک جدیدترین متدهای آموزشی از سوی این مرکز خبر داد و گفت: این کتاب‌ها مورد استقبال دستگاه‌ها و ارگانهای مختلفی در سطح استان قرار گرفته وبه دانش‌آموزان مولف از سمت شرکت ایپا ، شرکت تعاونی ناشران استان اصفهان، بنیاد نشر آثار امام خمینی (ره)، اتاق صنایع و معادن و بازرگانی استان اصفهان، اداره کل ارشاد اسلامی استان و انتشارات امیر فدک به عنوان یک ناشرخاص گواهینامه اعطا خواهد شد.
به گزارش ارک خبر: ساعات بازدید ازاین نمایشگاه ،سوم تا پنجم اردیبهشت از ساعت صبح ها  ۸ الی ۱۳ وبعداز ظهر ها از  ۱۶ الی ۲۰:۳۰ و روز جمعه ازساعت ۸ تا ۲۱  می باشد.
خبرنگار:علیرضا هژبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا