مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی: نیمی از رویه آسفالت راه های استان خرابند

ارک خبر- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: وضعیت خرابی های متوسط و شدید رویه آسفالت راه های استان ۴۹٫۷ درصد و بیشتر از متوسط کشوری است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی: نیمی از رویه آسفالت راه های استان خرابند
ابوالقاسم سلطانی روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سردسیر بودن آذربایجان شرقی و تغییرات روزانه و فصلی در این موضوع تاثیر دارد اظهار داشت: با آغاز فصل سرما و به مدت پنج ماه جاده های استان را با انمک پاشی و یخ زدایی خراب می کنیم و در تابستان تعمیرات لازم انجام نمی شود و این عقب افتادگی سال ها ادامه پیدا کرده و اکنون وضعیت استان از متوسط کشور که ۲۷ درصد است به مراتب وخیم تر است.
وی افزود: براساس برنامه ریزی هایی که انجام شده بخشی از کمبودها را به وسیله ۲۰ هزار تن قیری که توسط اداره کل حمل و نقل ذخیرسازی شده جبران کنیم و در این خصوص با پیمانکاران مختلف جلسات متعددی برگزار شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تعدد پروژه های راه در استان بسیار زیاد است، افزود: حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور در حال ساخت است که ۴۵۰ کیلومتر آن در آذربایجان شرقی است اما تخصیص اعتبارات برای این آزادراه ها در استان بسیار پایین و ضعیف است.
سلطانی همچنین با اشاره به احداث جاده میانه – فیروز آباد گفت: ۱۰ کیلومتر از این مسیر مشکل اساسی دارد که با تزریق اعتبار خواهیم توانست آن را به اتمام برسانیم.
وی همچنین در مورد محور میانه – هشترود که ۵۳ کیلومتر است، گفت: ۱۰ کیلومتر از این محور در شرایط حادی قرار دارد که برای رفع آن نیز نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.
آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا