ورود به مسائل اجتماعی در احیای دریاچه ارومیه مهم‌تر از مسائل سازه‌ای است

ارک خبر- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که مجموعه اقدامات دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه بیشتر سازه‌ای بوده است، گفت: ورود به مسائل اجتماعی بسیار مهم‌تر از مسائل عمرانی و سازه‌ای است و معتقدم تا زمانی که به موضوعات اجتماعی و فرهنگی دریاچه ارومیه توجهی نشود، مشکلی حل نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در همایش هم‌اندیشی سمن‌های غیردولتی در احیای دریاچه ارومیه، با بیان این‌که مشکل وضعیت فعلی دریاچه‌ی ارومیه نتیجه‌ی رفتار و کارهای انجام شده‌ی ما در گذشته است، افزود: اگر همراهی و مشارکت مردم در احیای دریاچه‌ی ارومیه نباشد، بی شک به نتیجه‌ی مطلوبی دست نخواهیم یافت.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر در استان، گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر، احیای دریاچه تاحدودی امیدوار کننده به نظر می‌رسد، البته نباید زیاد مطمئن شویم که این روند ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی توجه به معیشت مردم در حوضه‌ی آبریز دریاچه ارومیه را ضروری دانست و گفت: معیشت مردم در حوضه‌ی آبریز دریاچه ارومیه به آب وابسته بوده و معتقدم تا زمانی که جایگزینی برای معیشت مردم معرفی نشود در احیای دریاچه به نتیجه نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: ماندگاری در روش سنتی و جایگزین نکردن اصلاح کشت از جمله موانع احیای دریاچه است، با حذف یکباره‌ی معیشت مردم و بدون جایگزین کردن نمی‌توان از مردم انتظار همکاری داشت.

وی تاکید کرد: باید از طریق روش‌های مختلف آموزش و فرهنگ سازی، تغییر الگوی کشت و کشاورزی را به مردم یاد دهیم تا کشاورزان امیدوار ومطمئن شوند که می توان از سایر روش‌ها نیز درآمدزایی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا