سهم ۳۰ درصدی آذربایجان‎ شرقی از تولید و صادرات فرش دستباف کشور

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی از سهم ۳۰ درصدی آذربایجان‎ شرقی از تولید و صادرات فرش دستباف کشور به نقاط مختلف دنیا خبر داد.به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی تبریز و با حضور فعالان اقتصادی و صنعتی استان برگزار شد اظهار داشت: آذربایجان شرقی قطب تولید و صادرات فرش دستباف کشور است و باید موضوع بیمه قالیبافان حل شود و اتحادیه فرش مسئولیت تأمین بیمه قالیبافانی که بیمه آنها قطع شده را به عهده بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۵ هزار نفر در صنعت فرش استان فعالیت می‌کنند، گفت: برای ایجاد واحدهای بزرگ فرشبافی با آورده ۲۰ درصد سرمایه مورد نیاز و تأمین ۸۰ درصد بقیه از محل ارائه تسهیلات کم بهره انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه طبق قانون بانک‌های خصوصی باید ملزم به صرف هزینه ۴۰ درصد منابع خود در استان شوند، ابراز داشت: بانک‌های دولتی حدود ۸۳ درصد منابع خود را در استان هزینه می‌کنند در حالی که این رقم برای بانک‌‏های خصوصی تنها ۳ درصد است.

پورمحمدی سپس افزود: ۱۹ هزار تن شکر سهیمه استان برای فروردین ماه امسال از سوی انجمن صنایع غذایی توزیع می‌شود. این میزان شکر بر اساس شیوه نامه در بین واحدهای متقاضی توزیع می‌شود.

وی در خصوص میزان سهمیه شکر استان در ماه جاری نیز گفت: ۵۰ هزار تن شکر نیز در اردیبهشت به استان تخصیص می‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا